Eerste Mini Hoogvliegersdag op Bonaire

04 oktober 2021

Zondag 3 oktober hebben Zhaeva, Yadin, Dinan geslaagde 'mini' Hoogvliegersdag gehad op het vliegveld op Bonaire.

Om 10.00 uur werden ze ontvangen bij de brandweerkazerne van Bonaire. Zij zijn tevens de brandweer van de luchthaven van Bonaire. Nadat we een rondleiding hebben gekregen door de kazerne mochten de kinderen een rondje mee met een crashtender en ook even blussen.

Na het bezoek aan de brandweer hadden de kinderen en hun begeleiders even een moment in het restaurant van de luchthaven met drinken en pastechi, waarna een medewerkster van Bonaire International Airport (BIA) de groep een rondleiding gaf over de luchthaven.

De kinderen mochten zichzelf wegen bij de incheckbalie, hebben een tas mogen scannen bij de security check en mochten ook even bij de Koninklijke Marechaussee hun eigen paspoort checken.

Na afloop van de rondleiding was het tijd om zelf een vlucht te maken. Piloot Nigel van Stichting Hoogvliegers heeft om de beurt Zhaeva, Yadin en Dinan om de beurt een rondje om Bonaire gevlogen.

De kinderen mochten tijdens het wachten ook nog mee met een medewerker van BIA voor een runway inspectie.

Al met al een geslaagde dag met dank aan het Brandweerkorps Caribisch Nederland (BKCN) en Bonaire International Airport (BIA) en de donateurs van Stichting Hoogvliegers voor deze fantastische dag.

Klik hier voor alle foto's.

Vrijwilliger Arthur Korevaar vertelde op Dolfijn FM over deze Hoogvliegersdag. Klik hier om het interview te luisteren.

Ook werd er in de lokale krant aandacht besteed aan de eerste Hoogvliegersdag op Bonaire en op de website bonaire.nu.

krant.jpeg