Hoogvliegersdag Leeuwarden bij Omroep Friesland

21 juni 2022

Een groep zieke en gehandicapte kinderen kreeg zaterdag op de vliegbasis in Leeuwarden de gelegenheid om voor een dag piloot te zijn. De kinderen werden gekoppeld aan een piloot en ze mochten ook echt de lucht in. De dag werd georganiseerd door de Stichting Hoogvliegers.

De organisatie houdt meerdere dergelijke dagen door het hele land. Ouders kunnen hun kinderen bij de stichting aanmelden voor een van de dagen. De gedachte is dat de kinderen vanuit die desbetreffende omgeving locaties zoals hun eigen huis herkennen. Omdat de beschikbare plekken snel vol waren, kwamen er zaterdag in Leeuwarden ouders met kinderen uit het hele land.

Volgens Coenraad Balt van de stichting is de locatie van de vliegbasis ook wel bijzonder: "Je kan begrijpen dat dat in deze tijd zeer uniek is. We zijn defensie en de luchtmacht erg dankbaar dat we hier welkom zijn."