15 Hoogvliegers erbij tijdens mini Hoogvliegersdag op Rotterdam

31 oktober 2022

Vrijdag 21 oktober waren we te gast op Rotterdam The Haque Airport voor een mini Hoogvliegersdag. In totaal kwamen 15 Hoogvliegers naar de Vliegclub Rotterdam om een vlucht te maken.

Een groepje piloten had zich gemeld om met elkaar meerdere kinderen op een dag vanaf Rotterdam te gaan vliegen. Tijdens deze mini Hoogvliegersdag was er verder geen entertainment wat we normaal met een grote dag hebben.

De Vliegclub Rotterdam werd omgedoopt tot mooie ontvangstlocatie voor onze piloten in spe. De gezinnen kwamen aan en de Hoogvlieger kreeg van vrijwilliger Maaike een mooi t-shirt en petje. Daarna werden ze gekoppeld aan de piloten die stonden te popelen om te gaan vliegen.

Bij het vliegtuig mochten de Hoogvliegers helpen met het controleren van de vliegtuigen en konden ze alle vragen stellen. Daarna was het dan echt tijd om in te stappen en het luchtruim te kiezen.

De meeste kinderen vlogen over hun eigen huis, school of bekende omgeving. Ook het ambulancevliegtuig vloog mee om kinderen een unieke beleving te geven.

Deze dag werd mogelijk gemaakt door vele vrijwilligers, Vliegclub Rotterdam en Rotterdam The Haque Airport. Super bedankt!

Klik hier voor alle foto's.