[VIDEO UPDATE] 72 Hoogvliegers erbij vanaf Lelystad

07 mei 2023

Wat een feest was het zaterdag! Eerst aanmelden bij de Brandweer van Lelystad en dan in het geweldige konvooi naar Lelystad Airport. Waar zat jij in? Een bus, een truck, een Amerikaanse politieauto, een trike, een brandweerauto, een…?

Wat een warm ontvangst door levensgrote knuffels! En oei…. Waren dat echte Star Wars figuren? Durfde jij daarmee op de foto of toch liever met een knappe prinses?

Een warm kopje koffie met een koekje voor je begeleiders en zelf mocht je limonade of iets anders.

Wat was er veel te doen! Vliegtuigjes vouwen en laten vliegen, voetbalspel, heel groot twister, jezelf laten schminken, knuffelen met een echt konijn, op de foto met stewardessen… En je kon jezelf ook nog verkleden als piloot!

Heb je nog in de helikopter gezeten, achter de stuurknuppel? Wat was die vet hè!

Buiten stonden mooie, oude en nieuwe vliegtuigen om te bewonderen. Met de jeugdbrandweer kon je meegaan om met een brandslang te spuiten. Cool!

Na een frietje met een snack, werd het tijd om te gaan vliegen. Er stonden wel 20 kleine vliegtuigjes klaar, waarmee je, samen met de piloot de lucht in mocht. Hoe was dat? Heb je nog zelf gestuurd of lekker naar buiten gekeken?

Terug op de grond kreeg je van de piloot je vliegbrevet. Gefeliciteerd!!!

Alle avonturen zijn door onze fotografen vastgelegd. Ga maar eens kijken of je jezelf kan terugvinden op de prachtige foto’s die ze hebben gemaakt. Veel plezier!

Onze grote dank gaat uit naar Zeusch Aviation, Leaseweb, Lelystad Airport en alle vrijwilligers van de Stichting Hoogvliegers. Zonder jullie was deze dag niet mogelijk geweest.

Klik hier voor de foto's.

De video staat bij dit artikel of klik hier.