[VIDEO UPDATE] 60 Hoogvliegers vlogen vanaf Teuge

23 juni 2023

We hadden er weken naar uitgekeken en afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zover. Met al vroeg een mooi zonnetje aan de hemel, begonnen de eerste vrijwilligers met de voorbereidingen voor deze bijzondere dag. De hangar en het platform werden klaargemaakt om 60 toekomstige Hoogvliegertjes met begeleiders te ontvangen. Het beloofde een prachtige dag te worden. De Hoogvliegersdag Teuge stond op het punt te gaan beginnen.

Bij Van der Valk Hotel Apeldoorn meldden de eerste chauffeurs zich al vroeg in de ochtend met de meest prachtige voertuigen. Ze bereidden zich voor op het konvooi naar het vliegveld en staan te trappelen om de eerste kindjes te mogen ontvangen.
Om 9.00 uur ging het vliegveld open en kwamen de vliegtuigjes van buitenaf aan op Teuge. De laatste activiteiten werden klaargezet en het team was compleet. We waren er helemaal klaar voor!

Bij Van der Valk was het inmiddels ook een drukte van belang, de toekomstige Hoogvliegertjes van groep 1 kwamen aan. Ze konden zich aanmelden in een prachtige ruimte van het hotel en kregen hier een Hoogvliegers tas met leuke spulletjes. Rond 9.30 uur was het dan zover, groep 1 reed in een mooi konvooi met veel geluid naar het vliegveld, wat een spannende rit was dit! Zoveel blije gezichtjes, wat een mooi begin van de dag!

Op het vliegveld stond iedereen klaar om deze bijzondere gasten te ontvangen. De brandweer had zelfs drie grote brandweerauto’s voor de hangar gezet, zo gaaf! Ze gingen later op de dag nog een echte auto stuk knippen. Dan druppelden de bijna Hoogvliegertjes de hangar binnen, toch bestwel spannend, want zou het dan echt zo zijn dat we gaan vliegen vandaag? Ja hoor! Bij de boardingtafel werden de Hoogvliegertjes aan een piloot gekoppeld. Soms was het nog even wachten tot de piloot beschikbaar was. Er kwam een buddy de kindjes met begeleiders verwelkomen en vertellen wat er allemaal ging gebeuren vandaag. Er was zoveel te doen: oa een kijkje nemen bij de douane, er was een douane hond, de brandweer, Magic Stefan met de ballonen, knuffelkonijntjes, je verkleden als piloot of stewardess of een spelletje sjoelen op een enorme sjoelbak zijn een aantal van de activiteiten.

De kindjes die meteen al mochten vliegen, gingen eerst even rustig met de piloot zitten voordat ze naar het vliegtuig gingen. Het was toch wel spannend allemaal! De piloot legde rustig uit waar ze heen zouden vliegen en liet zien waar het vliegtuig geparkeerd stond. Nog een korte check voor een zonnebril of toiletbezoekje en dan was het zover. De vliegtuigjes stonden te schitteren in de zon, klaar om de lucht in te gaan. Een lieve begeleider hielp de piloot naar- en om het vliegtuig en de passagiers instappen. Als iedereen in het vliegtuig zat en de deuren dicht waren, gingen de eerste vliegtuigjes de lucht in. Wow wat was dat gaaf! Alles is zo groen en zo klein! Er werd zelf gestuurd, foto’s gemaakt en veel gepraat en gelachen. Na een half uurtje kwamen de eerste vliegtuigjes weer terug en waren de eerste kindjes echte Hoogvliegers geworden! Nog wat foto’s bij het vliegtuig en dan naar de fotohoek. Hier kregen ze nog een mooi diploma en werd er een foto gemaakt.

Dan was het tijd om bij te komen van dit enorme avontuur. Even rustig wat eten en drinken want de dag is pas net begonnen, er was nog zoveel te doen!

De knuffelkonijntjes zaten heerlijk in hun caravan en werden verwend met zachte aaitjes en kleine kusjes. Magic Stefan maakte de meest bijzondere figuren met ballonnen en kon zelfs een konijn of kameleon maken! Elza was er en ook grote knuffeldieren krijgen volop aandacht.

Rond 13.00 uur waren alle kindjes met begeleiders binnen en was het een gezellige drukte. De brandweer en de douane werden druk bezocht, wow zijn die spullen allemaal gevonden in bagage? De patatkraam draaide op volle toeren, de hongerige maagjes moesten natuurlijk gevuld worden. Een ritje in de vrachtwagen of toch nog een keer in de sportwagen, het kon allemaal.

Omstreeks 16.00 uur waren er dan 60 Hoogvliegertjes bijgekomen en was dag ten einde. Op het vliegveld werd het langzaam weer rustig, maar in de hoofdjes van Hoogvliegertjes bleef het nog even onrustig om alle mooie indrukken te verwerken.

Jullie zijn toppers, gefeliciteerd! Alle vrijwilligers en donateurs nogmaals heel erg bedankt voor deze prachtige dag!

Klik hier voor alle foto's.

Klik hier voor de video.