Jesper werd Hoogvlieger vanaf Hoogeveen

12 juni 2023

Vandaag was het zover: we mochten met piloot Paul mee de lucht in vanaf Hoogeveen.
Pas in de auto onderweg naar het vliegveld hoorde Jesper het, ivm spanning.
Na kennismaken met piloot Paul gingen we foto's van het vliegtuig maken, het weer en de route bekijken. De foto's van het dashboard van het vliegtuig waren het meest interessant, met al die metertjes en wijzertjes. Het weer was goed, dus daar waren we snel klaar mee. De route bepalen vond Jesper erg lastig, je hebt ook zoveel keus!! Gelukkig hebben mama en piloot Paul geholpen, zodat we een mooie route bij elkaar hadden.
Het heuse Hoogvliegers t-shirt ging aan. De pet was niet Jespers ding, dus die bleef af.

Toen gingen we naar het vliegtuig. Na alles gecheckt te hebben stapten we (Jesper, stiefbroer Alwin en mama) in.

We gingen eerst over Dedemsvaart want daar woont papa. Daarna via Zwolle, waar we het voetbalstadion zagen, naar Ruinen. Jesper herkende het zwembad en het veld waar we altijd met de hond lopen. Erg leuk!
Jesper heeft een paar keer gestuurd, maar was zo bezig met om zich heen kijken dat hij het vaak vergat.
Daarna was het alweer tijd om terug te keren naar Hoogeveen. Na een soepele landing was het voorbij. Jesper wilde gelijk nog wel een keer!

Na wat drinken en napraten op het terras kreeg Jesper een echt Hoogvliegers diploma!
Hij heeft het verder de hele dag over niets ander gehad. En het leukste? Jezelf kunnen horen als je door de microfoon praat