Yaron werd Hoogvlieger vanaf Lelystad Airport

18 juni 2023

17 juni was het dan zo ver, Yaron ging de lucht in! Vliegen in een vliegtuig prijkte bovenaan zijn bucketlist en dankzij Stichting Hoogvliegers kwam deze droom uit. Het was echt fantastisch!

De dag begon al stralend met een lekker zonnetje en blauwe lucht, wat een geluk. Yaron had er helemaal zin in.
Eenmaal op Lelystad Airport keek hij zijn ogen uit in de hangar. Met een mooie Hoogvliegerspet en t-shirt was hij er helemaal klaar voor.
We bewonderden eerst samen de buitenkant van het vliegtuig. Uiteraard moest het vliegtuig wel even geïnspecteerd worden voor ze de lucht in kon en leerde piloot Niek ons met welke delen van het vliegtuig je kan sturen. Toen nog even het oliepeil controleren en voelen of de banden goed op spanning zijn. Check check dubbelcheck. Yes we kunnen, tijd om aan boord te gaan. Wow, wat spannend!

Yaron en papa kregen net als piloot Niek een hoofdtelefoon op om met elkaar te kunnen praten, dat was natuurlijk al superstoer. Eerst nog even toestemming vragen aan de luchtverkeersleiding en toen was het echt zo ver. Taxiën naar de startbaan en opstijgen maar.
In de lucht heeft Yaron zijn ogen uitgekeken. Wat zijn de huizen en mensen dan opeens klein! De treinen lijken wel speelgoedtreintjes en de dolfijnen in Dolfinarium zijn net minivisjes. Door het mooie heldere weer was het uitzicht fenomenaal.
Lieve Yaron, je zag ze misschien niet zo goed vanaf grote hoogte, maar in Harderwijk en Ermelo hebben familie, vrienden en buren buitengestaan om het vliegtuig te spotten en naar je te zwaaien. Iedereen leefde mee met jouw grote vliegavontuur, wat een rijkdom.

Als klap op de vuurpijl mocht er ook nog zelf gestuurd worden. Yaron wist niet hoe snel hij de stuurknuppel moest pakken toen hij het hoorde en hield heel goed zijn vinger van het knopje waar hij niet aan mocht komen;-)
Zo hoog in de lucht was hij zichtbaar in zijn element en genoot enorm. Hij was zo ontspannen, echt heel bijzonder. Na een ronde langs Almere en de Oostvaardersplassen kwam Lelystad Airport weer in zicht en was het tijd om te gaan landen. Yaron zei later dat het wel gek kriebelde in zijn buik bij het stijgen en landen.

Eenmaal terug in de hangar kreeg hij een mooi diploma uitgereikt en samen met papa zette hij zijn handtekening erop. Toen was het echt, Yaron is nu een Hoogvlieger!

We hebben piloot Niek heel hartelijk bedankt, maar eigenlijk schieten woorden te kort. Wat zijn we ontzettend dankbaar dat Yaron dit mee mocht maken en dat het op deze manier mogelijk was voor hem. Duizendmaal dank piloot Niek en Stichting Hoogvliegers. Voor zijn blije gezicht, zijn stralende lach en glinsterende ogen. Voor deze kostbare herinnering aan dit prachtige Hoogvliegersavontuur dat voor altijd meegaat in ons hart.