Daenan werd Hoogvlieger vanaf Lelystad Airport

12 augustus 2023

Met veel enthousiasme keek mijn zoon (Daenan) uit naar zijn vlucht van stichting Hoogvliegers vanaf Lelystad Airport op maandag 7 augustus. Helaas kon de vlucht vanwege stevige wind niet doorgaan, maar dat was geen probleem. Daenan woont in Lelystad dus we werden netjes op tijd ingelicht en we konden ook makkelijk een nieuwe afspraak plannen.

Donderdag 10 augustus was het dan echt zo ver. Ondanks dat we uit Lelystad komen, moesten we toch even zoeken naar het juiste adres, maar met een goede instructie waren we er uiteindelijk toch mooi op tijd.

Daenan werd leuk ontvangen door Merijn, onze piloot van de dag, en hij was dolblij toen hij in de hangar alle vliegtuigen zag. Daenan kreeg een leuk shirt en een mooie pet vanuit de stichting. Daar was hij ook heel trots op en erg blij mee. Nadat we laatste papieren in orde hadden gemaakt en een korte instructie kregen, was het dan tijd om aan boord te gaan.

In een vliegtuig zitten vond daenan al geweldig, zonder dat we nog een meter hadden gevlogen. Eenmaal aangekomen bij de startbaan dacht ik dat Daenan het misschien te spannend zou vinden met het versnellen en opstijgen, maar dat ging eigenlijk geweldig. Helemaal door het dolle was hij van enthousiasme.

Van Lelystad zijn we langs de A6 naar Almere gevlogen. Via Almere Haven langs Almere Poort, naar de woning waar Daenan de eerste paar jaar van zijn leven woonde. We konden een paar keer om de woning cirkelen, waardoor deze goed zichtbaar was. Daarna zijn we via de dijk teruggevlogen naar Lelystad. Daar kregen we toestemming om over de stad te vliegen en konden we daar ook een paar rondjes om de huidige woning vliegen. Wat ziet dat er toch gaaf uit vanaf de lucht. Daenan vond het echt geweldig.

Daarna was het weer richting het vliegveld en tijd om te landen. Ook dat ging super. Nog nooit zo een vlekkeloze landing meegemaakt. Nogmaals ook mijn complimenten aan Merijn.

Daarna hebben we nog wat leuke foto's gemaakt en kreeg Daenan zijn vliegbrevet. Daenan kon ook bijna niet stoppen met knuffels geven aan Merijn. Daenan heeft echt een top dag gehad. En ik ben ook ontzettend trots op hoe goed hij het heeft gedaan met opstijgen, landen en de bochten die werden gemaakt. Een moment vond Daenan het even spannend toen het vliegtuig in hoogte zakte, maar dat was ook snel over.

Hartstikke bedankt voor het creëren van deze mooie herinneringen voor Daenan. Door zijn beperkingen zijn er genoeg dingen die hij niet kan of misschien nooit gaat meemaken, maar deze ervaring pakt niemand hem meer af.

Nogmaals ontzettend bedankt voor deze mooie ervaring.