Succesvolle helikopterdag bij ESTEC/Space Expo Noordwijk

25 augustus 2023

Zaterdag 19 augustus was er een speciale helikopterdag in Noordwijk. Voor het eerst waren we te gast bij ESTEC en SpaceExpo.

De Hoogvliegers werden ontvangen bij het ESTEC complex waarbij alle kinderen een pet en een shirt kregen. Ook werd er gelijk een boardingpas gegeven en de tijd dat hun helikoptervlucht zou vertrekken.

Tijdens de dag waren er tal van activiteiten te doen. Er was een ambulance waar een rondje gereden kon worden over het terrein van ESTEC. Ook was de SpaceBuzz aanwezig. Aan boord van de SpaceBuzz konden kinderen wereldwijd zelf het overview effect ervaren. Ze maakten een levensechte reis naar de ruimte.

Maar ook konden de kinderen verkleed gaan als echt KLM piloot of steward(ess) en geschminkt worden. Een extra mooie samenwerking met SpaceExpo zorgde ervoor dat alle gezinnen ook toegang kregen tot het ruimtevaartmuseum. Een speciale trein haalde de Hoogvliegers en hun gezinnen op en bracht deze naar het museum voor een prachtige rondleiding.

Maar het hoogtepunt was natuurlijk de helikoptervlucht. Ieder gezin kreeg een eigen vlucht over de regio Noordwijk. Toen de helikopter de lucht in ging werd het strand en de Noordzee direct zichtbaar. Een prachtige vlucht over hun eigen omgeving.

In de middag was er ook een bezoek van de burgemeester en de directeur van Space Expo.

Deze dag is mogelijke gemaakt door Stichting Da Vinci Comité, ESTEC, Space Expo, de SpaceBuzz, Protinus, HeliHolland en Hoogvliet Supermarkten.

In totaal vlogen er 25 Hoogvliegers.

Klik hier voor de foto's.