29 Hoogvliegers erbij tijdens Hoogvliegersdag op Hilversum aan

07 september 2023

Zaterdag 2 september was een Hoogvliegersdag op Vliegveld Hilversum. De dag begon met veel mist, maar later werd het prachtig vliegweer.

Dit jaar was de brandweerkazerne in Hilversum de ontvangstlocatie voor onze Hoogvliegers gezinnen. De Hoogvliegers kwamen binnen en kregen daar een mooi t-shirt, petje en alle informatie om vervolgens naar de voertuigen te gaan. Na het instappen reed het konvooi onder politiebegeleiding door de brandweerkazerne waar alle zwaailampen van aanstonden. Ook waren er op de kazerne brandweerspelletjes.

Nadat de kinderen met veel toeters en bellen aankwamen op Hilversum ging het vliegen echt van start. Helaas kon er in de ochtend nog niet gevlogen worden vanwege de mist en lage bewolking. Rond 11 uur moest helaas de beslissing gemaakt worden om de laatste groep te informeren, dat zij niet meer konden vliegen vanwege het programma wat uitliep.

Tijdens het wachten konden de kinderen o.a. kijken bij de douane met in beslag genomen dieren en goederen en een koffer scannen, meerijden in sportauto's, trikes en vrachtenwagens. Maar de kinderen konden ook geschminkt worden. Nieuw dit jaar waren de RC Trucks waarbij de kinderen deze toffe vrachtwagens in de hangar konden zien rijden. Er reed zelfs een RC truck met reclame van Stichting Hoogvliegers rond.

Rond 13 uur werd er dan echt gestart met vliegen. De kinderen moesten eerst samen met de piloot het vliegtuig helemaal inspecteren. Daarna konden ze instappen en werd er een mooie route gevlogen richting het IJsselmeer, het Muiderslot en Naarden Vesting.

In de middag kwam de politiehelikopter langs en de agenten vertelden maar al te graag wat er allemaal gedaan wordt met de helikopter. Maar ook waren er prachtige knuffeldieren waar de kinderen heerlijk mee konden knuffelen.

In totaal vlogen er 29 Hoogvliegers! De Hoogvliegers die die dag niet konden vliegen, gaan op een ander moment vliegen.

Klik hier voor alle foto's.

Klik hier voor de video.

Deze dag werd mede mogelijk gemaakt door onze donateurs:

Hoogvliet
Douane
Vliegveld Hilversum
PRWORKS

en alle ruim 60 vrijwilligers...