Luchtmacht steunt Stichting Hoogvliegers met donaties

04 oktober 2023

Al jaren zijn de medewerkers van de Koninklijke Luchtmacht betrokken bij Stichting Hoogvliegers. Deze fantastische samenwerking heeft nu ook binnen defensie voor meerdere donaties gezorgd.

Vliegbasis Woensdrecht

Op Vliegbasis Woensdrecht heeft Facilitair Bedrijf Defensie een actie gestart om statiegeld te doneren. Dit is slechts een kleine start van een mogelijk grotere actie. Wendy van der Kooij ontving uit handen van Armand Martens en Femmy Altink (Defensie Ondersteuningscommando) een cheque van 290 euro op Rotterdam Airport. Zij kregen direct een inkijkje wat de stichting allemaal doet met het speciale ambulancevliegtuig.

300 Squadron, Vliegbasis Gilze-Rijen

Op 21 september was er een commando overdracht op Vliegbasis Gilze-Rijen. Luitenant-kolonel-vlieger R.S. Hemmelder droeg het commando over aan Luitenant-kolonel-vlieger A.A. Jacobs. Hierbij werd ook geld ingezameld voor Stichting Hoogvliegers.

931 Squadron, Vliegbasis Gilze-Rijen

Op 22 september was de Hoogvliegersdag op Gilze-Rijen. Het 931 Squadron heeft binnen het Squadron een actie gedaan en daarmee is 200 euro opgehaald. Het 931 is verantwoordelijk voor de operationele openstelling van Vliegbasis Gilze-Rijen door het leveren van brandweer, luchtverkeersleiding en meteorologische informatie. Het squadron zorgt ook, in samenwerking met het Bureau Militaire Sport voor de fysieke inzetbaarheid van iedere medewerker van de vliegbasis.

Wij danken alle medewerkers van de Koninklijke Luchtmacht voor hun acties.  Luitenant-generaal André Steur (Commandant Luchtstrijdkrachten) is tevens lid van ons Comité van Aanbeveling.