42 Hoogvliegers erbij vanaf Breda International Airport (Seppe)

03 november 2023

Op 7 oktober kon hij dan eindelijk doorgaan: De Hoogvliegersdag op Breda International Airport, ook bekend als Vliegveld Seppe. Het was alweer lang geleden dat er een Hoogvliegersdag op dit vliegveld was. Het was eigenlijk de bedoeling dat deze dag zou plaatsvinden op 1 juli, maar op die dag bleek het weer niet goed genoeg om veilig en comfortabel te kunnen vliegen. Het was daarom extra spannend om af te wachten of de weergoden ons nu wel goed gezind waren en gelukkig was het deze keer prachtig weer!

Maar liefst 42 kinderen kwamen met hun ouders (of begeleiders) naar SnowWorld Rucphen waar ze verwelkomd werden door de Stichting Hoogvliegers en een stoet vrachtwagens. De kinderen mochten allemaal plaatsnemen in een wagen en werden in een konvooi van SnowWorld naar restaurant Bargo op het vliegveld gereden. Daar werden ze al opgewacht door een groep grote knuffeldieren en natuurlijk hun “buddies” die ze de hele dag zouden begeleiden.

Na de “boarding” werden de kinderen opgehaald door hun piloot die een briefing gaf en ze daarna meenam naar het vliegtuig. Dat was wel even spannend voor sommige kinderen of juist voor hun ouders! Hoogtepunt van zo’n vlucht is natuurlijk het moment dat je zelf het stuur mag overnemen en je helemaal zelf het vliegtuig bestuurt.
Op de grond was ook nog van alles te doen. De douane had flink uitgepakt met een drone, een verzameling in beslag genomen spullen waarbij zelfs een echte beer zat. Er was ook een mobiele scan installatie waar je je koffer kon laten scannen.

Al met al was het een mooie dag en gingen alle kinderen blij, en met een hoogvliegersdiploma op zak, weer naar huis.

We hopen in 2024 weer zo’n mooie dag te kunnen organiseren op dit mooie vliegveld.

Klik hier voor alle foto's

Klik hier voor de video.

Deze Hoogvliegersdag werd mogelijk gemaakt door:

SnowWorld
Breda International Airport (Seppe)
Restaurant Bargo
Zeusch Aviation