Brandon ter Brake

03 augustus 2009

Vlak voor de vakantie hoorde mijn moeder van stichting Hoogvliegers.

Da’s wat voor Brandon heeft ze gedacht en heeft mij toen opgegeven, nou ja niet echt, ze heeft me aangemeld.

Donderdag een mail naar stichting Hoogvliegers, zaterdag een mail dat er een piloot wel met mij de lucht in wilde en zondag nam hij al contact met mama op.

We zouden op een zaterdag in de vakantie met piloot Jaco Brouwer  de lucht in gaan maar het weer zag er niet zo best uit. Dan maar een andere afspraak gemaakt. Pfff, weer wééééken wachten en dat met mijn ADHD……. Maar goed, op maandag, 3 augustus was het dan zover.

We moesten om 5 uur op Hoogeveen airport zijn. De piloot heeft eerst even wat uitgelegd en mama moest nog wat formulieren invullen. Ook kreeg ik een super t-shirt en een heftige pet.

En toen mochten we naar de PH-VES, een wit met blauwe Chessna.

Ik had nog nooit gevlogen maar mama mocht ook mee….of dat nou zo handig was??? Zij had ook nog nooit gevlogen en heeft vreselijke hoogtevrees….Maar het was helemaal hartstikke gaaf! Het begon al toen we nog aan de grond waren. Ik mocht een stukje zelf rijden met het vliegtuig en dat ging heel goed. Na een heleboel check, check en dubbelcheck gingen we dan eindelijk. Snelheid maken, langs het vliegveld restaurant racen (waar papa en oma stonden te kijken) en zoef………..zo de lucht in.

Wauw man, wat gaaf!

Helemaal niet eng en ook mama was te druk met foto’s maken en had helemaal geen hoogtevrees. Wat wel leuk was trouwens is dat IK nu eens een keer voorin mocht en mama  achterin. We zijn over ons huis gevlogen (en stiekem bij de buren in de tuin gegluurd natuurlijk), over mama’s werk en over Ponypark Slagharen. We zijn wel 3 kwartier in de lucht geweest. En het allerleukste was dat ik zelf ook nog een stukje, helemaal alleen, mocht vliegen.

En we zijn niet neergestort……!

Toen moesten we helaas landen. Jaco waarschuwde ons nog dat we misschien wel last van onze oren konden krijgen maar dat is gelukkig niet gebeurt. Hij heeft ons veilig weer aan de grond gezet.

Daarna nog wat gedronken met de piloot en kreeg ik mijn vliegdiploma. Jammer dat je maar één keer mee mag met stichting Hoogvliegers………….

Stichting Hoogvliegers en piloot Jaco…..HEEL HARTELIJK BEDANKT!!!