Luuk Heijnders

19 februari 2011
Luuk Heijnders vloog op 19 februari tijdens de ProjectsOne dag, zie hier het verslag van de Stichting Hoogvliegers. Luuk stuurde zelf ook nog een verslag:

Beste Hoogvliegers.

Gisteren 19-02-2011 zijn buurman Alfred  ,mijn vader Jan ,En ik (Luuk) ,Naar de hoogvliegersdag in Lelystad geweest.

We vertrokken om 09 :15 uur uit Amersfoort.  We moesten om Half 11 in Lelystad zijn bij de oude vertrekhal  van schiphol. Daar werden wij welkom geheten door Medewerkers van  het Aviodrome en de piloot Peter.

Er moesten foto,s  gemaakt worden en toen begon het waar voor wij gekomen waren n.l.  de rondvaart vlucht. Wat was dat fantastische. Piloot Peter vertelde wat hij ging doen,Contact zoeken met de verkeersleiding en toen kreeg hij een Go om op te stijgen,eerst nog even de motor laten ronken  en toen gas en omhoog. Wat was dat gaaf!

We vlogen eerst over Hardewijk   over het dolfinarium , over Bataviastad, over een  lange schaatsbaan, over een groot randmeer,Een scherpe  bocht,En toen langzaam weer terug naar Lelystad.  Het was zo mooi en wat ging het snel.  Voor dat we het wisten stonden we weer aan de grond,Waar de volgende geluksvogel alweer klaar stond.

We stapten uit en er werden weer foto,s gemaakt  en Peter nam ons mee naar binnen  waar ik mijn vliegbrevet kreeg.  Ik heb Peter hartelijk bedankt. Toen hadden we honger en gingen wij een broodje kroket eten.  Daarna zijn wij nog even het Aviodrome in gegaan,Het was een fantastische dag! En ik wil iedereen bedanken  die dit mogelijk heeft  gemaakt .

Groeten (co-piloot) Luuk Heijnders