Chris & Cato Custers

14 december 2008

Half november zouden we een vlucht mogen maken met piloot Ton Knoops.

Omdat het weer toen niet goed was wisten we niet zeker of de vlucht door kon gaan. We zijn die middag gewoon naar Eindhoven gereden. We mochten het vliegtuig van binnen bekijken en kregen een beker chocomel. Eigenlijk was dit de warming up voor de echte grote dag. Het was een hartstikke gezellige middag.

We hebben toen met Ton een nieuwe datum geprikt en 14 december was het dan zover. Chris, Cato en mama mochten met Ton een vlucht gaan maken. Chris mocht voorin zitten

en Cato en mama namen plaats achterin het vliegtuig.

We zijn vanuit Eindhoven Airport naar ons huis in Heythuysen gevlogen en weer terug.

Op een gegeven moment mocht Chris zelf vliegen. Ze heeft een hele tijd zelf de stuurknuppel vastgehad en ze vloog als een echte piloot. Chris vond dit vetcool.

Cato en mama zaten achterin en hebben volop van de vlucht genoten. Het was een schitterende ervaring die we voor geen goud hadden willen missen.....

Piloot Ton.... hartstikke bedankt voor deze unieke ervaring!!!

Reactie Ton Knoops:

Eind oktober, dus al best lang geleden, was er een aanvraag voor een vlucht van Cato Custers. In eerste instantie hadden we het weekend van 15 en 16 november gekozen om te gaan vliegen. Maar, zoals dat in dit seizoen nogal eens gebeurt was het beide dagen geen vliegweer. Vanwege de Sinterklaastijd en andere verplichtingen werd de vlucht doorgeschoven naar het weekend van 13 en 14 december. Ook de 13e was het weer (in dit geval teveel zijwind op de landingsbaan) wederom spelbreker. Op 14 december zijn we dan toch eindelijk de lucht in kunnen gaan, nog steeds zijwind, maar binnen de limieten.

Via Helmond zijn we naar Heythuysen gevlogen, waar Cato en haar familie woont. Moeder Wilma en zusje Chris waren er ook bij. Klein beetje jammer was dat geen van ons aan een stoelverhoger voor Cato heeft gedacht, pas in de lucht merkten we dat Cato alleen tijdens bochten naar beneden kon kijken. De kleine meid was daar beneden aangekomen wel een beetje boos over maar ook weer gauw getroost.

Voor vader Roger was geen plaats in de PH-BSX en dat vond hij erg jammer, maar met hem ga ik in januari nog een vluchtje maken in een van onze Piper Tomahawks.

Ton Knoops.