Daan Jansen

04 januari 2013

Vandaag was het dan zover. Nadat een eerdere poging vanwege de weersomstandigheden was geannuleerd, mocht Daan vandaag echt gaan vliegen. Het was een prachtige dag. Een helderblauwe lucht, zonnetje erbij en niet al te koud. En dat ondanks dat het 2 januari was. Een leuker begin om het nieuwe jaar te starten, is er natuurlijk niet.

Daan vond het allemaal wel een beetje spannend. Hij voelde dat er iets te gebeuren stond, maar wat precies, begreep hij niet. Hij zag vliegtuigen, mensen, een meneer die zich voorstelde als Jacques, de piloot. Door het enthousiasme van Gijs, zijn oudere broer, begreep Daan dat er iets leuks ging gebeuren. Maar een voorstelling daarbij maken, kon hij niet.

Eerst moest er nog getankt worden. Zijn jongste zusje Pleun stond te popelen om een klein stukje mee te taxiën en ook Daan stapte mee in. Na het tanken dacht hij dat het 'klaar' was. Papa moest even op hem inpraten dat hij nog een keertje mocht, deze keer samen met zijn grote broer, Gijs en ook papa ging mee. Toen was het goed. Daar gingen ze dan. Mama en Juul en Pleun zwaaiden ze uit.

Het opstijgen ging goed, Daan keek naar buiten en leek het ondanks de spanning erg leuk te vinden. Toen het vliegtuigje een bocht maakte, schrok Daan en begon heel hard te schreeuwen en te huilen. (Sorry Jacques, voor de gehoorbeschadiging...)
Hij wilde naar mama. Na eeen minuut of vijf erg rustig te hebben gevlogen, kreeg papa hem weer rustig en kalm. Daan heeft vanaf toen de vlucht erg gelaten over zich heen laten komen. Ondanks dat het vliegtuig over de Efteling ging en natuurlijk over ons eigen huis, kon er geen lachje bij hem af.

Eenmaal op de grond was daar weer de blije, enthousiaste Daan. Opgelucht dat hij zo'n spannend avontuur mee had gemaakt.
Ondanks dat het niet de ervaring voor Daan is geworden, waarop we hadden gehoopt en wat altijd erg lastig is in te schatten, hebben we wel een erg prettige dag gehad met ons bijzondere gezin. Bedankt daarvoor!

Groetjes Daan Jansen
en natuurlijk ook van Bart, Claudia, Gijs, Juul en Pleun