Femke

06 april 2013

Hallo allemaal,

Ik ben Femke, ik mocht op zaterdag 6 april 2013 met Stichting Hoogvliegers mee vanaf vliegveld Teuge. Het was een hele leuke ochtend. Toen we daar aankwamen was er al heel veel te zien ... er waren heel wat kleine vliegtuigjes die gingen opstijgen en landen en er kwamen een heleboel parachutisten naar beneden die precies op het vliegveld gingen landen. Toen kwam onze piloot, hij heet Andy. We hebben eerst wat gekletst en toen ging hij kijken of zijn vliegtuig in orde was. Even later kwam hij ons halen en ik mocht voorin naast hem zitten!!! Mijn broertje en mijn moeder gingen achterin en toen was het vliegtuig vol. Eerst ging Andy even checken of alle flappen enzo het deden en toen ging hij praten met de verkeerstoren en mochten we opstijgen. Op mijn plaats was ook een stuur en ik mocht Andy helpen met vliegen. Ik mocht ook een bocht en een rondje maken. We vlogen boven Deventer en je kon heel goed de stad zien. Ook de rivier met boten, sportvelden, weilanden en de snelweg konden we heel goed zien vanuit de lucht. Andy zei dat we wel 210 km/uur vlogen, nou daar merkte je niks van in de lucht. Jammer dat het na een kwartiertje alweer voorbij was, want het was heel leuk en ik vond het helemaal niet eng. Andy zei dat ik het heel erg goed deed. Na afloop gingen we nog wat drinken en kreeg ik van Andy mijn "vliegbrevet", waar ik natuurlijk heel trots op ben. Ik kreeg eerder ook al een t-shirt en een pet. Het was een super leuke ervaring. Dank je wel Stichting Hoogvliegers dat ik mee mocht vliegen en dank je wel Andy voor je leuke uitleg over van alles in het vliegtuig (de metertjes en zo) en dat je ons mee hebt genomen. Dit was echt een HOOGtepunt en ik zal er nog vaak aan terug denken.

Groetjes van Femke en familie.

Femke1

Femke2