Budel - De film is af!

21 september 2013

21 September een lustrum op Budel Kempen Airport. Voor de 5e keer waren we te gast in het gezellige Brabantse Budel.

© Stichting Hoogvliegers - Arnoud Raeven

Vandaag zijn er 68 nieuwe Hoogvliegers bijgekomen! 68 nieuwe piloten welke een drukke en unieke dag hebben beleefd.

01SW

01AR

01KN

Eugene van Dodeweerd heeft de Hoogvliegersdag samen met de Ronde Tafel 37 en Kempen Airport georganiseerd.

Alle Hoogvliegers werden feestelijk onthaald op Budel Kempen Airport.

De hele week vlogen lage drukgebieden om ons heen, maar uitgerekend op de Grote Hoogvliegersdag Budel werden de rollen omgedraaid. Een wolkje maar ook een zonnetje en een prima temperatuur. Prima vliegweer dus.

04KN

04SW2

04SW

Vanuit Asten vertrok en een bijzonder Hoogvliegers konvooi. 9 Kinderen mochten plaatsnemen in een mooie Hoogvliegerstruck die hen op een wel hele speciale manier naar Budel brachten.

05MR

Aangekomen in de vertrekhal snel naar de inschrijftafel en benieuwd wat er allemaal in het tasje zit.

We konden niet allemaal tegelijk de lucht in maar gelukkig waren er tal van andere activiteiten om even de dag te plezieren. Kunsten laten zien op het springkussen of de kok pesten. Ronddraaien in een zweefmolen. Alvast oefenen in de flight simulator of even stil zitten op een stoel zodat de dame een mooie tekening van je kon maken. Kon het altijd maar zo zijn.

De Hoogvliegerstrucks reden af en aan, ook broertjes of zusjes mochten mee in de Trucks voor Hoogvliegers.

Na al dit harde werken moesten we toch nog even de rust vinden, rustig in een hoekje even tekenen.

En dan opeens was het moment daar dat je nummer werd afgeroepen, snel naar de boardingtafel om kennis te maken met de piloot. Je wordt voorgesteld en ineens ben je co-piloot!

Voor je het weet zit je in de lucht, je hoort de piloot nog praten maar het dringt niet tot je door, en dan..maar wat zegt hij nou? Neem jij het stuur maar over zegt de piloot......en dan ben jij ineens de piloot die vliegt!

Wat een ongekende prestatie, die belonen wij weer uiteraard met een Hoogvliegersdiploma. Deze onderteken je ook zelf. En je bent trots!

Na dit alles is er tijd voor de lunch zoals altijd perfect geregeld door de Coockpit. Even weer in de rustmodus genieten van een mooie omgeving, de Kempen.

Ons ambulance vliegtuig voert vluchten uit met kinderen die niet zelfstandig kunnen zitten en zo op een brandcard moeten liggen.

Ook voor deze Hoogvliegers is het een bijzondere ervaring, op hun manier laten ze het blijken dat ze het geweldig vinden, die momenten worden intens beleefd ook door hun ouders.

Ook de vluchten met de helikopter en met de PC12 zijn bijzonder te noemen. Voor een paar speciale Hoogvliegers maakten zij een rondvlucht!

Terug op de grond mochten zij zich in echt vliegerspak van de luchtmacht hijsen! Fjodor en Dingeman, 2 luchtmachtpiloten, pakten dit mooie moment gelijk vast op foto!

Met een mooie make-over (schmink) namen de Hoogvliegers afscheid van een perfecte gastheer.

Ook was er even tijd om stil te staan bij 2 speciale personen, Vivian Bunt en Ronald Spanjers. Zij gaan binnen de Stichting Hoogvliegers andere functies bekleden en invullen. Ronald treedt af bestuurslid en gaat actiever vliegen, Vivian gaat wat naar de achtergrond, blijft wel in de functie van algemene coördinator maar dan wel wat minder uren.

Stichting Hoogvliegers heeft een enorme boost meegekregen van jullie, dank je wel.

Iedereen die deze dag mogelijk heeft gemaakt in het bijzonder:

BEDANKT!! Graag tot volgend jaar!

Er zijn nog veel meer foto's gemaakt! Kijk snel in het fotoalbum Wat een mooie herinneringen!

Wil je als Hoogvlieger of ouder/verzorger laten weten wat je van deze dag vond? Laat dan iets weten in ons gastenboek ! ;)

© Foto's: Stichting Hoogvliegers - Kees Nouws, Marianne van de Ree, Suzanne Wortel en Arnoud Raeven