Esmée Paulussen

30 april 2014

Door Esmée Paulussen

Wat leuk om na 4 jaar deelname een stukje te mogen schrijven!

Mijn naam is Esmée Paulussen, 26 jaar en vanaf 2010 actief als vrijwilliger bij Stichting Hoogvliegers. Ik ben bij de Stichting Hoogvliegers terecht gekomen via mijn toenmalige school Stella Aviation Academy. Als piloten in opleiding werd een aantal studenten gevraagd als airside begeleiding te functioneren, vanwege de kennis die we hebben betreffende veiligheid en werkzaamheid van de ‘kistjes’. Sindsdien neem ik ieder jaar deel aan deze geweldige dagen!
Beek, Schiphol en nu ook Eindhoven staan inmiddels afgevinkt.

Vandaag, 29 maart 2014, was mijn eerste deelname op Eindhoven AB. Dit omdat ik werkzaam ben bij Viggo Eindhoven Airport (afhandeling privé- en passagiersvluchten) en daar ook airside werkzaamheden uitvoer. Deze dag was dus een thuiswedstrijd! Naast dat Eindhoven een nieuwe locatie voor mij was, werden er ook andere (neven)activiteiten uitgevoerd, die onder andere ondersteund werden door de Koninklijke Luchtmacht. Daarnaast was de Koninklijke Marechaussee, de Douane, een Dakar truck en andere gave auto’s en trucks aanwezig. Het luchtmacht onderdeel was erg bijzonder voor de kinderen (en vrijwilligers), omdat ze de mogelijkheid kregen als vlieger – in compleet outfit – te zitten in een C130 Hercules transportvliegtuig, spuiten met de brandweerslang van de E-One Titan crashtender en last but not least, meevliegen in de heuse Fokker 50!

Het perfecte vliegweer, vele vliegtuigen en het enorme aantal blije kinderen en familie, maakte GHVD Eindhoven weer tot een geslaagde dag! Op naar de volgende GHVD!