Hoogvlieger Xavi

09 februari 2015

Woensdag 4 februari was het zover! Xavi mocht gaan vliegen. Hij heeft hier al lang naar uitgekeken. Thuis filmpjes op youtube gekeken van Stichting Hoogvliegers en vaak naar het liedje geluisterd en kan het al aardig meezingen. Ko Piloot (de knuffel) ligt elke avond bij hem in bed.

Ruud mailde met de vraag of het de 4de uitkwam. Natuurlijk maakten we daar tijd voor! Dus woensdag ochtend op weg naar het vliegveld met zusje Emmy en mama. Xavi vroeg steeds of we er al waren. Eenmaal aanwezig moesten we op opa Leen wachten. Xavi wilde graag met opa Leen vliegen, dus deze Super opa heeft een dagje vrijgenomen om deze mooie ervaring met Xavi te delen. Voor opa een lange rit heen en weer, maar het was het zeker waard.

Zusje Emmy, Mama en andere opa en oma hebben gezwaaid toen Xavi opsteeg en aan zijn grote avontuur begon, vliegen boven Zeeland.

Xavi heeft genoten van de mooie vlucht en vooral de cockpit was geweldig met al die apparatuur en metertjes! En dan die koptelefoon met microfoon…..! Alles was interessant. Tussen door nog wel even naar buiten gekeken, maar dan toch snel terug naar de cockpit. Zelf ook nog een stuk mogen sturen, dat was natuurlijk helemaal stoer!

Na het vliegen kreeg Xavi nog een heel mooi t-shirt, diploma en petje. Nog wat gedronken en natuurlijk nagepraat en nagenoten. Ook mochten we nog even gaan kijken in de verkeerstoren. Daarna terug naar huis om aan Papa en zus Romy over zijn geweldige avontuur te vertellen.

Xavi heeft de volgende dag alles op school laten zien; foto’s en filmpje, t-shirt, petje en diploma. Iedereen vond het leuk.

Stichting Hoogvliegers en Piloot Ruud heel erg bedankt voor deze super mooie avontuurlijke dag! Xavi en wij zijn nog aan het nagenieten!

Groetjes hoogvlieger Xavi en Familie