Bram zijn hoogvliegersdag vanaf Eindhoven

23 april 2015

Nadat ik Bram in oktober 2014 op gegeven had voor een individuele vlucht bij stichting Hoogvliegers ging twee weken terug de telefoon in de auto. Bram kon zijn oren niet geloven...

Wat! Mag ik gaan vliegen? Dit was een grote verrassing voor Bram.
De datum was snel geprikt, nu was het afwachten op mooi weer. En Bram moest een keuze maken wie er met hem mee mocht. Na hier een dag over na gedacht te hebben werd dit papa en zijn zus Lotte. Kon mama mooi foto's maken.

Nadat ik zaterdag avond nog telefonisch contact gehad had met piloot Wilfred, en definitief groen licht had, kon ik Bram voorbereiden op de vlucht van zondag. Bram vond het spannend maar had er al heel veel zin in.

De zon scheen vandaag, dus een betere dag hadden we niet uit kunnen kiezen!Als eerste moesten wij ons melden bij de poort van de Koninklijke Landmacht Eindhoven, paspoorten werden gecontroleerd en piloot Wilfred stond hier al op ons te wachten. Meteen werd Bram verwend met een t-shirt, pet, sticker, cd en ook zijn zus kreeg het een en ander.

We mochten door de poort, en reden met de auto zo'n 3 km om de start en landingsbaan van vliegveld Eindhoven en kwamen bij de Aeroclub Eindhoven. Piloot Wilfred nam alle papieren door en toen kon het echte feest beginnen. De vlucht route werd besproken en bepaald, richting Beekse Bergen, boven de Efteling, Drunense Duinen werd gevlogen en vervolgens terug over Boxtel en toen weer naar Eindhoven.

Normaal heeft Bram praatjes voor 10, maar hij was sprakeloos, zo indrukwekkend en ook een beetje spannend. Bram mocht zelf sturen tijdens de vlucht en tijdens het taxien op de landingsbaan. Vooral het stijgen en landen vond hij heel leuk zei hij later, "daar krijg ik kriebels van in mijn buik!" Maar ook het sturen vond hij echt gaaf!
Nadat Bram piloot Wilfred bedankte, kreeg hij ook nog zijn VliegBrevet en een Certificaat van vliegerschap. Geweldig, zo trots dat hij was. Bram straalde van oor tot oor.

Na de vlucht, eenmaal thuis heeft Bram zijn t-shirt niet meer uit gedaan, "mama, morgen doe ik die aan naar school" En ga ik alles laten zien. Mag ik ook de foto's laten zien? Tuurlijk, was mijn antwoord. Deze woorden zeggen genoeg!

Zowel wij als ouders, zus, en opa en oma die erbij waren hebben enorm genoten. Maar het meeste Bram die alle aandacht kreeg, wat een ervaring was dit om mee te maken. Super bedankt piloot Wilfred Dirckx voor jouw enthousiasme en Stichting Hoogvliegers dat jullie dit mogelijk maken!

Groetjes Bram en Jacobien