Grote Hoogvliegersdag Eelde 2015

17 juni 2015

Zaterdag 30 mei 2015 gaat de geschiedenis in van wederom een Hoogvliegers dag. De 8e keer voor Groningen Airport Eelde. Een dag om niet meer te vergeten voor 36 Hoogvliegertjes. Allen hebben een vliegbrevet gehaald. De een zonder zenuwen en de ander na het nemen van diverse stapjes maar toch is het gelukt.

De dag was verdeeld in drie groepen. De eerste groep arriveerde op Groningen Airport Eelde de tweede groep werd gebracht door de chauffeurs, die vooraf waren samengekomen op het recreatiecentrum Ronostrand te Een. Aldaar was er kennis gemaakt, ingecheckt en was er voor een ieder koffie/thee en koek/cake. Net uit de oven en nog heerlijk warm. Onder politie begeleiding kwamen deze Hoogvliegers als tweede groep aan op Groningen Airport Eelde.

De derde groep Hoogvliegers arriveerde met de Hoogvlieger bus.

Het weer heeft ons deze dag een beetje parten gespeeld. Het was koud, enorm koud ook al leken de Hoogvliegers van deze dag er in het geheel geen last van te hebben.

Naast het mogen vliegen mochten er ook een hoop andere dingen worden gedaan. De Buggy’s waren wederom aanwezig. Ook dit zijn enthousiaste vrijwilligers, die steeds terugkomen. De douane met honden, de politie, een bezoek aan de toren met na de buien een fantastisch uitzicht. Clown Joepie, die de hele dag ballonnen heeft geblazen en daarna de meest leuke creaties wist te maken. Ook wij als volwassen blijven verbaasd kijken, wat Clown Joepie allemaal kan. De trauma heli bracht een bezoekje. Er was een springkussen klaar gelegd en aangeboden door Fun verhuur Eelde. Ook de mannen van de flight simulator hebben de hoogvliegers weer vermaakt maar ook hun begeleiders. De frietjes van Friet & Zo smaakten weer uitstekend. De koffie/thee was van Miko Koffie Noord, smaakte heerlijk en je werd er weer een beetje warm van. Ook waren er diverse soorten ranja, melk en chocolademelk, een lekker bolletje met kaas of vlees en een appeltje na. Een top verwendag.

Halverwege de dag was het dan zover de Runway Run, alle aanwezige voertuigen rijden mee, alle Hoogvliegers hebben een plekje, de broertjes de zusjes, de pappa’s en de mamma’s in de bus. Zo ook de vrijwilligers en de organisatie. Een Rondje over de baan van Groningen Airport Eelde. Fun voor iedereen. We kijken terug op een dag, die is geslaagd en duimen, dat er nog vele dagen mogen volgen. Dank aan iedereen, die dit mogelijk heeft gemaakt.

Klik hier voor het fotoalbum.

Klik hier voor de video.