Grote Hoogvliegersdag Truckstar 2015

27 juli 2015

Na een week van tropische waarden kwam het weekend van het Truckstarfestival eraan en juist dat weekend ging gepaard met een weeralarm. Code rood werd afgegeven dus moesten wij onze maatregelen nemen.

Deze waarschuwing kregen wij donderdag al binnen en in overleg met Heli Holland hebben wij de Hoogvliegersdag Assen verplaatst van de zaterdag naar de zondag.

De vergunning werd aangepast en dat was te danken aan de geweldige inzet van Heli Holland, provincie Drente, TT circuit Assen en Truckstar die in een hele korte tijdsbestek groen licht gaven.

De zaterdag verliep desondanks de waarschuwing naar omstandigheden goed, de depressiekern trok recht over Assen heen en dat betekende dat wij enigszins gevrijwaard waren van extreem weer.

Extreem was ook de cheque te noemen die wij van de "veilingmeester" Evert Morren kregen namens transporterend Nederland. Geweldig hoe de Stichting Hoogvliegers gedragen wordt door de chauffeurs, transportondernemers, truckfabrikanten en hun toeleveranciers.

Zondag was de zon eerder op dan het Hoogvliegersteam, deze stralen waren de juiste ingrediënten om de Hoogvliegersteam warm te laten draaien na een koude nacht. Alles werd in gereed bracht om de eerste Hoogvliegers te verwelkomen.

En die waren er vrij snel, beetje onder de indruk van al hetgeen het Truckstarfestival hen hun te bieden had, melden zij zich bij de inschrijfbalie.

Met een echt vliegticket in hun hand werden zij in een heuse limousine en geheel in stijl naar de helikopter gebracht. Chauffeur Bert had het er maar druk mee!

Aangekomen op Assen Airport stond daar de helikopter...even stond alles stil...het geluid was immens..maar dat deerde de Hoogvlieger niet..alles om zich heen vergeten...met maar een focus..het stoeltje naast de piloot en dat was van jou! Rustig laat Harm de helikopter opstijgen..met in zijn ooghoek een stralende Hoogvlieger met een uitzicht waar een ieder jaloers op zou zijn. Assen Airport was operationeel, vliegen boven het circuit en een fantastisch uitzicht op het Truckstarfestival met de mooiste trucks van Nederland is een bijzondere belevenis.

Terug op vaste grond mochten de Hoogvliegers nog een tour maken met de Trucks voor Hoogvliegers. Mooie momenten leverden mooie plaatjes op, even los zijn van alles...geen beperking of ziekte waaraan je aan denkt.

Terug op het Hoogvliegersplein werd de lunch geserveerd, genieten van de zonnestralen en heerlijk om je heen kijken omdat je niets wilt missen
.
Na dit alles even langs de verkoopstand van Mammoet om daar een gigantische zware verrassing op te halen en nog stiekum een kijkje nemen in de Dakar Trucks van Mammoet.
Moe en zeker voldaan vertrokken de Hoogvliegers huiswaarts, geflankeerd door een massa aan trucks die na een mooi Truckstarfestival op weg gingen naar hun bestemming in Europa.

Wij danken hiervoor:
Truckstar
Heli Holland
Provincie Drente
TT Circuit Assen
Mammoet
Hoogvliet
Versmarkt Van der Valk Voorschoten
Riwal
De Crêperie Bunschoten
Pon BV Leusden
Loxam Power
Rixax Verhuur
Douven verhuur Weert
Kassa Nuus Assen
en alle andere sponsoren en donateurs en alle vrijwilligers.