Supermarktketen Hoogvliet zet zich verder in voor Stichting Hoogvliegers

05 augustus 2015

Supermarktketen Hoogvliet heeft zich begin 2014 als sponsor verbonden aan Stichting Hoogvliegers voor de Hoogvliegersdagen in Wassenaar, Rotterdam en Amsterdam. Hoogvliet vindt het belangrijk om haar steentje bij te dragen aan de maatschappij en is er trots op steun te kunnen verlenen aan dit geweldige initiatief; en niet alleen vanwege de gelijkenis in naam. Algemeen directeur Siep de Haan: “Hoogvliet is als bedrijf enorm betrokken bij haar omgeving. Wij vinden het belangrijk lokale evenementen als de Hoogvliegersdagen te steunen en hopen van harte dat de kinderen die aanwezig zijn een geweldige dag beleven.”

Uitbouw samenwerking
Om een verdere uitbouw van de samenwerking te realiseren en de algemene bekendheid van dit mooie doel te vergroten, gaat Hoogvliet haar klanten hierbij betrekken. Het doel is om ieder voorjaar een jaarlijks terugkerende Hoogvliegersweek te organiseren waarbij de klant, door minimale inspanning, op een ludieke manier mee kan sparen. Om de ideeën te testen start Hoogvliet een tweetal acties op in de maand augustus. Van alle 1,5 liter flessen Coca-Cola die in de maand augustus verkocht worden, doneert Hoogvliet € 0,05 aan Stichting Hoogvliegers. Daar bovenop doneert Hoogvliet van ieder verkocht brood in folderweek 34 € 0,10 aan Stichting Hoogvliegers. Het kost de klant niets extra, maar zij helpt wel mee door deze producten te kopen.

Stichting Hoogvliegers
Sinds september 2007 geeft Stichting Hoogvliegers elk jaar zo’n 1.000 chronisch zieke en gehandicapte kinderen in de leeftijd van 6 tot en met 17 jaar een unieke dag door ze te laten vliegen in een helikopter of vliegtuig. Even een dag niet denken aan het ziek zijn maar aan het recht houden van hun toestel, want als de omstandigheden het toelaten, mogen ze tijdens hun vlucht zelf sturen. Inmiddels mogen ruim 7.300 kinderen zich een echte Hoogvlieger noemen.

Hoogvliegersdagen
Hoogvliegers vliegen het hele jaar door. Op vrijwel alle vliegvelden in Nederland worden ieder jaar Hoogvliegersdagen georganiseerd, waar grote groepen kinderen met elkaar een leuke dag aangeboden krijgen. Samen met brandweer, politie, stoere vrachtwagens, limousines, sportauto's en vooral helikopters en vliegtuigen beleven ze een geweldig avontuur. Door de aanschaf van een ambulancevliegtuig in 2011 werd het mogelijk om ook bedlegerige kinderen met een speciale brancard zo’n onvergetelijke dag te bezorgen.

Naast deze Grote Hoogvliegersdagen worden ook Individuele Hoogvliegersdagen georganiseerd, waarbij een kind wordt gekoppeld aan een piloot die vliegt vanaf een vliegveld in de buurt. Zo kan elke dag, en door heel Nederland, met de kinderen worden gevlogen.