Grote Hoogvliegersdag Hoogeveen 2015

30 augustus 2015

In de vroege morgen gebeurde er iets op vliegveld Hoogeveen, er stond een grote blauwe trailer op de parkeerplaats, er waren rood-witte linten gespannen, er leek iets te gaan gebeuren daar......

Om half 9 druppelden de eerste kinderen binnen bij het kantoor van TVM in Hoogeveen.  Daar werden ze ingeschreven en kregen ze hun enige echte eigen Hoogvliegers T-shirt en de pet, en natuurlijk de instapkaart voor hun vlucht. Samen met allemaal andere leuke spulletjes die in de tas zaten mochten ze plaats nemen in één van de voertuigen die voor de deur stonden om daarmee in konvooi naar het vliegveld te rijden. Er was keuze genoeg.

Er stonden 4 echte grote trucks, een arrestatie auto van de politie, brandweerauto`s en Amerikaanse politieauto`s!En gaan Hoogvliegers stilletjes naar een vliegveld toe? Echt niet! Met de sirenes aan en de toeters op vol vermogen ging de stoet op pad naar het vliegveld. Hoogeveen zou weten dat wij een feestje hadden!

Op het vliegveld kon al lang gehoord worden dat de kinderen eraan kwamen, dus iedereen die daar was ging alvast klaar staan om eens even flink een welkom te zwaaien. De kinderen werden geholpen met uitstappen en konden zich meteen laten inchecken bij de boardingtafels. De voertuigen gingen daarna weer terug naar het kantoor, want er was nog een groep kinderen die bij ons zou komen.

Op het vliegveld liep een meneer met een hele grote ketting om zijn nek. Ja, de burgermeester van Hoogeveen kwam speciaal even langs om onze vliegdag te openen en nadat hij dat gedaan had duurde het niet lang voordat de eerste motoren gestart waren en de eerste Hoogvliegers heerlijk in de lucht zaten.

Moest je even wachten op jouw vlucht? Geen probleem!

Op het vliegveld was een complete feestruimte ontstaan, met een springkussen, vliegsimulatoren, een lego tafel, politieauto`s, auto`s van de Douane en een echte hoogwerker van de brandweer in Hoogeveen. Met de hoogwerker kon je mee naar 15 meter hoog om daar het hele feest even van bovenaf te bekijken. Ook stonden er bij de voordeur weer trucks en andere voertuigen klaar om een stukje met je te rijden.

Wat je eigenlijk niet zo vaak ziet op een vliegveld zijn honden! De kringroep Hoogeveen was aanwezig met hun honden om te aaien en te knuffelen, er waren zelfs 2 hele kleine puppies van 10 weken oud aanwezig!

Er stond een hele grote rij tafels binnen, waar je je broodje mocht pakken, je drinken kon halen en vers fruit kon eten.Maar op een gegeven moment begon de hangar heerlijk te ruiken......pannenkoeken!!!

En als je je vlucht had gemaakt, mocht je weer alles doen wat er te doen was!Alleen na je vlucht was je dus wel mooi een echte piloot, en al die grote mensen daar lekker niet!

Maar de tijd gaat snel, en de eerste Hoogvliegers gingen alweer op weg naar huis.Uitgezwaaid door vrijwilligers, nog nagenietend van de hele dag.

Aan het einde van de dag zijn 23 kinderen met hun Hoogvliegersbrevet naar huis gegaan.

Het was een fantastische dag! En dat verdienen de Hoogvliegers!

Klik hier voor de foto`s!

Wij danken voor alle hulp om deze dag mogelijk te maken:

TVM

Hoogeveen Airport

J. van 't Hooge catering

Motorvliegvereniging Hoogeveen

Univé verzekeringen

Lions Drentsche Aa

Sky unlimited

En natuurlijk alle piloten en vrijwilligers voor hun inzet deze dag.