Sem vliegt vanaf Teuge!

05 november 2015

Op zaterdag 31 oktober kwam mijn allergrootste wens uit. Samen met mijn ouders ging ik naar vliegveld Teuge.

Daar moesten we wel even wachten, maar er was genoeg te zien, zoals legervliegtuigen en zweefvliegtuigen. Toen zagen we het vliegtuig van de stichting hoogvliegers landen en kwamen de piloten naar ons toe.

Ik mocht met piloot Chris vliegen. Eerst vertelde hij hoe alles werkt in het vliegtuig en kreeg ik een headset op om mee te praten.

Ik mocht helpen bij het opstijgen en toen we in de lucht waren, mocht ik helemaal alleen het vliegtuig besturen.

We zijn over Zutphen en de IJssel gevlogen, maar ik heb daar niet zoveel van gezien, want ik was veel te druk met sturen, dat vond ik veel leuker.

En ik moest ook op de neus van het vliegtuig letten, zodat we niet te hoog gingen. Na de landing op Teuge gingen we nog chocomel drinken en kreeg ik een vliegbrevet en allemaal mooie cadeau´s van de piloot.

Dank je wel piloot Chris en stichting hoogvliegers voor deze geweldige vlucht. Ik heb een super leuke dag gehad.

Groetjes, Sem.