Noah en Sylvian vliegen vanaf Lelystad!

09 november 2015

Lieve Frank en stichting Hoogvliegers!

Vanmiddag mochten wij voor het eerst in ons leven vliegen! En nog wel in zo'n gaaf vliegtuigje ook waarbij we ook zélf mochten sturen!

Na een heuse vliegcursus op de grond gingen we samen met Frank het vliegtuig checken en mochten we erin klimmen. Mama ging met ons mee en papa ging ons vanaf de grond filmen.

Met de start vonden we het best wel spannend, dus we gilden het uit! Wauw, wat is het gaaf in de lucht!!! Noah mocht eerst voorin en nadat we op hoogte waren mocht zij sturen! Whaa, écht vliegen! En Frank ging stoer achterover leunen met zijn armen over elkaar!!! We gingen hoger, lager, van links naar recht, het was even zoeken, maar toen ging het goed! Wat gaaf!!!

Na een tijdje vlogen we terug naar het vliegveld, gingen we landen en toen mocht Sylvian voorin! Weer namen we de checklist door en toen gingen we met iets minder gegil de lucht weer in. Nu mocht Sylvian écht zelf vliegen! Jammer genoeg kwam hij niet boven het dashboard uit, maar daar vond Frank snel een oplossing voor: via het zijraampje naar voren kijken! Zo ging het goed!!! Behendig werden we over Harderwijk gevlogen waar we ook nog even naar flipper hebben gezwaaid en de achtbanen van een kermis (Walibi) hebben gezien.

Toen was het weer tijd om te landen. Papa stond ons op te wachten. Er werden nog foto's van ons gemaakt voor de propeller van het vliegtuig en daarna kregen we onze pilotendiploma!!!

Dank je wel lieve Frank en stichting Hoogvliegers voor deze gewéldige en onvergetelijke middag!!! Wij hebben genoten en kunnen voor altijd zeggen dat we bij de eerste keer dat we vlogen, nog zélf mochten vliegen ook!!!

Dikke knuffel van Noah en Sylvian en mama en papa