Len vloog vanaf Beek

19 april 2016

Toen wij bericht kregen dat ik mocht gaan vliegen was ik blij, maar vond het ook een beetje spannend.

Ik moest me al in 9.30u melden op het vliegveld. Geen probleem voor deze vroege vogel. Ruim op tijd meldde ik mij bij de tafel waar een stel enthousiaste vrijwilligers ons opwachtte. In hoogvliegers-outfit mocht ik door naar de tafel om me aan te melden voor de vlucht. Ik kreeg nummer 1, wat een geluk!
Omdat de piloten er nog niet waren gingen we een kijkje nemen bij de ambulance en douane.

Daarna alvast oefenen bij de flight Simulator. Dat was gaaf, en het werd alleen maar leuker .

Buiten kwamen alle trucks aan, dat wilde ik graag zien. En opeens, verscheen nummer 1 op de display! Spannend! Ik ging echt vliegen!

Samen met mama meldde we ons bij de vrijwilligers, waar piloot Rob ons al stond op te wachten.

Hij nam ons mee naar het vliegtuig.
Nu ging het echt gebeuren!
Even foto's maken, vliegtuig bekijken en instappen.
Ik mocht naast piloot Rob.

Na de checklist en contact met de verkeersleider taxieden we naar de landingsbaan. Nog een laatste check en daar gingen we.
Eenmaal in de lucht zagen we voetbalvelden, een zwembad, mergelgrotten en weilanden. Heel veel weilanden.
Toen mocht ik sturen. Zo cool!!

Stijgen, bochten maken, als een echte piloot.
Helaas zat onze vlucht er bijna op en zette we de landing in. Dat was spannend. Maar piloot Rob zette het vliegtuig vakkundig aan de grond.

Nog even taxieeen naar de hangaar en mijn vliegavontuur dat erop.

Natuurlijk mocht ik mijn diploma in ontvangst nemen.
Het vliegen zat erop maar de dag was nog niet afgelopen.
Ik maakte nog wat ritjes met de vrachtwagens en ging op de trike . En natuurlijk aten we frietjes.

Na een donatie voor de stichting gingen we naar huis. Wat een Top dag!!! Een dag met een gouden randje die we nooit meer vergeten. Dankjewel voor deze mooie ervaring. Piloot Len