Emma vloog vanaf Groningen

28 juni 2016

Emma keek echt uit naar de dag. Zaterdag was het dan eindelijk zover. Eerst reden we naar het trefpunt dichtbij vliegveld Eelde. Daar werden we enthousiast ontvangen. Emma kreeg een echt hoogvliegersdag t-shirt en pet.

Nu was ze er echt helemaal klaar voor. We zijn doorgereden naar het vliegveld waar we Emma in konden schrijven. We zagen gelijk dat er genoeg te doen was in de tussentijd dat we moeten wachten tot er gevlogen kon worden. Als eerste liepen Emma en haar zusje Julia naar de bouwstenen die ook nog licht konden geven. Dat was bijzonder. Daarnaast lag een heleboel Duplo waar ook druk mee gespeeld was. Na een lekker kopje koffie en thee en voor de meiden yogi drinken was het al snel tijd om te gaan vliegen. De piloot heette Bauke. Hij vond het een leuk idee als niet alleen mama maar ook papa mee zou vliegen. Voor zusje Julia is ondertussen heel goed gezorgd door een lieve vrijwilligster.

Emma vond het wel een beetje spannend maar had er zoveel zin in. En daar gingen we, de lucht in. Emma keek haar ogen uit. We vlogen over Assen en Gieten. Wat waren de koeien klein! We zagen Emma genieten, dat was zo mooi. En toen mocht papa ook nog even sturen, dat was stoer! Eenmaal de grond kreeg Emma ook nog een diploma. Ze is nu een echte hoogvlieger. Maar hiermee was de dag nog niet geindigd. Nee we konden ook nog in de toren kijken. We konden vanuit hier het vliegtuig zien waarin we even daarvoor nog gevlogen hadden. En er kwam ook nog een heel groot vliegtuig aan, die maakte veel lawaai. We liepen terug en de optocht van vrachtwagens, politieauto's en motoren zou net over de landingsbaan gaan rijden. Er was een hele lieve vrijwilliger die nog gauw voor een plekje in een vrachtwagen gezocht heeft. En gevonden.

Zo konden de meiden ook nog een ritje in de vrachtwagen maken. Die ook nog ging toeteren! De douanehond is uitgebreid door Emma en Julia geaaid en op de motoren zitten was ook erg leuk. De dag eindigden we met een mooie bloem ballon die een mevrouw heel mooi kon maken. Nog een hoogvliegers magneet en sleutelhanger gekocht en de meiden hebben gegrabbeld. Wat een topdag! Echt overal was voor gezorgd. Wat een lieve en enthousiaste vrijwilligers. Die ervoor hebben gezorgd dat alle kinderen zo konden genieten en zo'n topdag hebben gehad. We kunnen ze niet vaak genoeg bedanken.

Stichting hoogvliegers bedankt dat jullie Emma zo'n onvergetelijke dag hebben gegeven.

Groeten familie Veentjer