[VIDEO] 30 Hoogvliegers erbij vanaf Den Helder

18 oktober 2016

Na enkele jaren van afwezigheid was het zaterdag 1 oktober weer zover. Dertig kinderen waren uitgenodigd om een fantastische dag te beleven op Den Helder Airport in samenwerking met Maritiem Vliegkamp De Kooij.

De dag begon met wat bewolking en het bleef even spannend of we daadwerkelijk konden gaan vliegen. Nadat de KMR, het ambulance toestel van onze stichting, en andere vliegtuigen vanuit heel Nederland waren gearriveerd en ook de eerste groep kinderen onder begeleiding van politiewagens met zwaailichten en sirenes was aangekomen met vrachtwagens en zelfs de spelersbus van AZ, kon het feest beginnen. Kort na 10 uur gaf de directeur van Airport Den Helder, Conny van den Hoff, het officiële startsein en gingen de eerste kinderen de lucht in.

Bij aankomst had iedere Hoogvlieger een tasje gekregen met een Hoogvliegers T-shirt, petje en meer leuke gadgets en natuurlijk een echte boarding ticket. Eenmaal bij de boardingtafel kreeg iedereen een volgnummer en dan was het eindelijk zover. Met 7 vliegtuigen werd de hele dag af en aan gevlogen. De meeste kinderen konden daadwerkelijk over hun eigen regio/huis vliegen. Eenmaal in de lucht konden de piloten in spe zelf sturen, zij waren voor één dag echt even piloot, even de ziekte of handicap helemaal vergeten.

Op de grond was er ook een hoop te doen. Uiteraard was er gezorgd voor een hapje en een drankje. Verder werden de kinderen aan het lachen gemaakt door clowns, was er een reuze snoep-diner van Alice in Wonderland, werd er geschminkt en kon worden geknutseld aan een tafel met een enorme berg lego. Ook konden de kinderen met een flight simulator spelen. Deze dag werd ook opgeluisterd met de aanwezigheid van de nieuwe ambassadeur voor Stichting Hoogvliegers, Radio538 DJ Coen Swijnenberg. Nou, daar wilde veel kinderen wel mee op de foto! Verder stond buiten een groot springkussen en mocht een echte militaire helikopter, een NH90, van binnen en buiten worden bekeken. Daarnaast konden op en in een grote brandweerauto en ambulance worden geklommen. Een Search & Rescue helikopter gaf een spectaculaire demonstratievlucht. Als klap op de vuurpijl mochten de kinderen met een begeleider ook nog een rondvlucht maken met een helikopter van CHC.

Zo werd het een prachtige dag waarop we weer heel veel nieuwe hoogvliegers konden verwelkomen. Vaak vlogen de kinderen met hun papa en/of mama en soms mocht zelfs het broertje of zusje nog mee. Zo kon de hele familie genieten van een echte verwendag. Als kers op de taart kregen alle gezinnen nog een prachtige bos bloemen mee naar huis.

Deze dag was niet mogelijk geweest zonder de geweldige inzet van een team van meer dan 50 vrijwilligers en de steun van onze sponsors, waarvoor dank!

De sponsors waren:

DHSS
Flight Simulator Groep NHN
Areoclub Maritime

Iedereen ging met een tevreden gevoel naar huis. We gaan dan ook zeker een herhaling van deze Hoogvliegersdag op Den Helder Airport organiseren!

Klik hier voor alle foto's.

Klik hier voor de video.

mr20161001-64.jpg