Tim is nu ook Hoogvliegers piloot!

17 januari 2017

Afgelopen zondag, 15 januari was het dan zover! Tim mocht met piloot Marieke mee de lucht in. Het was nog de hele week spannend of het echt wel door zou kunnen gaan. Dit omdat er sneeuwbuien, hagel en regen voorspelt werden.

Gelukkig kregen we zondag ochtend het bericht dat het die dag toch heel goed vliegweer werd. Dus we konden op weg naar Lelystad AirPort. Wat duurde de auto rit lang...... Tim had er echt zoveel zin in!

We kwamen gelijk met Piloot Marieke aan en Tim mocht samen met zijn kleine zusje en papa en mama meteen mee naar binnen. We mochten eerst even wat drinken zodat Marieke alles klaar kon maken. Zo kon Tim even wennen aan zijn omgeving.
Daarna gingen we mee naar de piloten ruimte en kreeg Tim het echte hoogvliegers T-shirt en pet. Wat was hij hier trots op. Tim voelde zich al een echte co-piloot. Samen met Marieke hebben we de vlieg route op de kaart bekeken. We kregen ook een uitleg over de regels in het vliegtuig. Hierna mochten we mee naar het vliegtuig......

Het was een super cool vliegtuig waar we in mochten en Tim mocht voorin zitten!!! Zo super tof, want als het goed ging, zou Tim ook mee mogen sturen.....
Nadat mama achterin en Tim voorin zat kregen we een koptelefoon met een microfoontje op. Nu konden we onder het vliegen met elkaar praten. De motor werd gestart....dat was wel een beetje een lawaai. Nadat Marieke de checklist doorlopen had, konden we naar de startbaan taxiën. Zo konden we wennen aan het geluid en de bewegingen. Na de laatste dingen gecheckt te hebben en de motor warm was, mochten we opstijgen...... Nu ging het dan echt gebeuren!!!!

Daar gingen we dan. Tim vond het helemaal super en vond het totaal niet eng!! Eenmaal in de lucht maakte piloot Marieke een bocht naar rechts en een bocht naar links. Tim zat hierbij alleen maar te genieten. Hierna mocht hij ook helpen sturen en een bocht maken. Dat deed hij hartstikke goed. Daarnaast keek hij goed om zich heen, want als co-piloot is dat een belangrijke taak: goed om je heen kijken en als je een ander vliegtuig ziet dit tegen de piloot zeggen. We hebben een mooi route gevlogen over plaatsen heen, over water, over Walibi Flevo en het Dolfinarium.

Na een super mooie vlucht waar we heel mooi zicht hadden. Ondanks het slechte weer de dagen ervoor hadden wij een prachtig uitzicht, mooie luchten en we konden heel ver kijken.
Toen kwam de landingsbaan alweer in zicht en maakt piloot Marieke een perfecte landing! Daarna taxiede we weer terug naar de hangar waar papa en zijn zusje weer op ons stonden te wachten en benieuwd naar ons avontuur. Binnen kreeg Tim in de pilotenruimte zijn hoogvliegers diploma!
Dat kon hij stralend in ontvangst nemen en wat is hij trots op zijn diploma. Tim zat de hele terug reis in de auto nog na te genieten van zijn geweldige avontuur!!!!

Wij zijn stichting hoogvliegers en Piloot Marieke enorm dankbaar voor dit buitengewoon geweldige avontuur. Het is echt geweldig hoe deze stichting met behulp van alle vrijwillige piloten kinderen een positieve ervaring geven waar ze lang heel fijn op terug kunnen kijken. Tim is super trots op zijn diploma en T-shirt. Dat hij ook niet meer uit wil. Ook heeft hij vandaag trots op school in de klas mogen vertellen over zijn avontuur! En de kinderen in de klas hingen aan zijn lippen om dit stoere verhaal te horen.
Kortom een bijzondere dag voor een bijzonder kind gegeven door een bijzondere stichting en een bijzondere piloot!!!

Dank jullie wel allemaal, onvergetelijk!

Hartelijke groeten,
Hanneke van der Leeden