Arthur vloog mee vanaf Rotterdam / Zestienhoven

09 mei 2017

Afgelopen woensdag 3 mei ben ik met Hoogvliegers met Arthur Korevaar wezen vliegen vanaf Zestienhoven.

Zelf wist ik nergens van. Toen we aankwamen zag ik eerst een ander gebouw. Totdat ik het gebouw van de Vliegclub Rotterdam binnenstapte. Arthur was al aanwezig en verwelkomde ons. Ik kreeg een shirt en een pet op van Hoogvliegers.

Eerste werden de papieren in orde gemaakt en Arthur vroeg aan mij welke route wij wilden vliegen. Ik heb gekozen over Bodegraven, waar ik woon en dan een rondje langs de kust van Den Haag naar Rotterdam. Het weer was rustig en redelijk goed. Ik ging met mijn broers Steven en Jorik.

Toen kwam het grote moment van instappen…….
Alles werd gecheckt, olie, benzine, stevigheid enzovoort, enzovoort. Wat een knopjes en metertjes. Het voorraam was hoog. Ik kon er niet overheen kijken!

Toen werd de motor gestart…. Pruttel pruttel.
Daar gingen wij, taxiën naar de startbaan. Vlak voor de startbaan werd nog een keer van alles gecontroleerd. Vol gas met de rem erop. Prima…. We are ready for take off!!
Daar gingen we. Wat een spannend moment. Arthur vertelde als het wijzertje bij de 65 staat gaan wij de lucht in. We schudden helemaal heen en weer.

Al hoger en hoger ging het!
We vlogen langs de A12 naar Bodegraven. En daar was ons huis. Een paar rondjes over ons huis gevlogen. Mijn broer heeft thuis nog een kort filmpje gemaakt, Hij zag ons vliegen.
Ik kon hem niet zien. Hij was piepklein. De vliegtuigen naar Schiphol vlogen over ons heen.

Vanuit de lucht lijkt Nederland een stuk kleiner. Je bent overal zo.
Het was voor mij en mijn broers de eerste keer dat we vlogen.
Toen mocht ikzelf ook een stukje vliegen, wat spannend! Arthur mocht weer verder vliegen. Naar buiten kijken en foto’s maken vond ik belangrijker dan aan de stuurknuppel.

We vlogen ook nog een rondje over Rotterdam. Ik zag mijn ziekenhuis, De Rotterdam, First, de Westerlaantoren en de Euromast. Toen kwam het vliegveld weer in zicht. De drie kwartier waren zo om. Toen weer de landing. Geweldig! Het was voor mij en mijn broers echt een geweldige belevenis!!!!

Stichting Hoogvliegers en Arthur, heel erg bedankt!!!! Het was een onvergetelijke avond!!