18 Hoogvliegers erbij bij Truckstar in Assen

01 augustus 2017

29 juli is het voor 18 Hoogvliegers een bijzondere dag geworden, op speciale uitnodiging mochten zij naar het Truckstarfestival op het TT circuit in Assen komen.

Op het Hoogvliegersplein werden zij verwelkomd door de vele vrijwilligers van de Stichting Hoogvliegers. Ondanks de regen straalde iedereen die het plein opkwam, het slechte weer had zeker geen invloed op het gezicht van de Hoogvlieger en zijn of haar familie.
Vol spanning melde zij zich bij de inschrijfbalie waar een lieftallige dame het hele verhaal mocht aanhoren. Gaan wij vliegen....en dan de twinkelende oogjes gevolgd door de mooiste lach is prachtig om dat te mogen meemaken.

Inmiddels kwam de helikopter van Heli Holland al overvliegen, met een mooie landing was er contact met Moeder Aarde en mochten de eerste Hoogvlieger plaatsnemen naast de piloot Harm, een geroutineerde piloot die al vaker voor de Stichting Hoogvliegers heeft gevlogen. Met een perfecte zwaai in de lucht beleefden de eerste Hoogvliegers hun vlucht, het uitzicht is adembenemend...zoveel trucks...de kermis...de tribune de wolken, ja de wolken waren met velen aanwezig en zorgde ook voor heel veel neerslag maar dat mocht de pret niet drukken.
Spelen met wolken...wie kan dit vertellen...even er onder hangen...en dan er doorheen...en nog een keer en nog een keer...prachtig vliegweer en de Hoogvliegers genoten...naast de piloot zitten met het mooiste uitzicht.

Terug op de grond stond de bus klaar die je bij de Trucks voor Hoogvliegers afleverde...de chauffeur van de bus had het maar over een knop die je niet mocht indrukken...toch benieuwd of iemand dit toch wel gedaan had. Met een grote glimlach wordt je de truck in geholpen en al toeterend reden ze weg...nog even zwaaien naar de helikopter en de truck koos het asfalt..geen wolken maar een cabine gevuld met heel veel lol en plezier.
Terug bij het Hoogvliegersplein werd de familie verwelkomd met een heerlijke lunch, even rustig op adem komen...het zonnetje was inmiddels ook gaan schijnen en verwarmde het Hoogvliegersplein.

De bemanning van Heli Holland was inmiddels ook aangeschoven voor de lunch en dat creëerde voor Mark een mooi moment om kennis te maken met de heli jongens.
Mark is blind en doet alles ontdekken met zijn handen, kennis maken op die manier is heel erg bijzonder. Na de lunch werd Mark en zijn familie met de Hoogvliegers privé bus naar de helikopter gebracht, ook daar waren de handen de ogen van Mark en zo gaven de contouren van de helikopter Mark een duidelijk beeld. De heli werd gestart, plotselinge geluiden geven Mark een onprettig gevoel, maar de hand van zijn zus gaf rust en de vlucht werd ingezet. Een vrolijke Mark genietend in de lucht, met een flinke zwaai deed de familie achterin er anders over denken..maar de vlucht was geslaagd.

Inmiddels waren onze buitenlandse gasten ook gearriveerd, een Zweedse en een Engelse Hoogvlieger mochten deze dag ook beleven en genoten ook van al het spektakel die de Hoogvliegersdag maar ook het Truckstarfestival hun te bieden had.
Vele mooie trucks werden tentoongesteld aan het publiek, wedstrijdje caravan vakkundig slopen waren een lust voor het oog van de Hoogvlieger die een perfect uitzicht hadden vanaf de tribune.
Aan het eind van de dag kwamen ze nog even op adem op het Hoogvliegersplein en na een lange maar mooie dag gingen de Hoogvliegers huiswaarts. Met een prachtige herinnering op zak en de nodige energie opgedaan voor de toekomst namen zij afscheid van ons.

Iedereen die heeft meegewerkt aan deze Hoogvliegersdag enorm bedankt, sponsoren en vrijwilligers zonder jullie was dit niet gelukt.

Klik hier voor alle foto's.