Victor vloog mee vanaf Seppe met piloot Peter

01 augustus 2017

Toen Hoogvlieger piloot Peter Boeijer belde dat Victor met hem mocht gaan vliegen spong Victor een gat in de lucht! Zo’n opkikker kon hij wel gebruiken! Nu was het eindelijk zover, tjonge jonge wat was hij zenuwachtig.

Daar had piloot Peter van vliegclub Seppe ervaring mee, hij had wel een paar trucjes om Victor op zijn gemak te stellen. Het vliegtuig moest eerst helemaal gecontroleerd worden: olie peilen, tanken, vleugels nakijken, kijken of alles goed werkt, uit de hangar gereden worden, de verkeerstoren inlichten en de route bepalen. Het opstijgen ging top en binnen 20 minuten vlogen ze boven de woonplaats van Victor, zodat hij zijn huis kon zien, het huis van zijn beste vriend Ravian die ook mee mocht vliegen, welliswaar achterin, samen met de vader van Victor. Ook vlogen ze over het huis van opa en oma die stonden te zwaaien beneden met een zelfgemaakte vlag. Daarop stuurde piloot Peter het vliegtuig heen en weer en liet de vleugels op er neer gaan waardoor het net leek alsof het vliegtuig terug zwaaide, dat was echt gaaf. Victor mocht ook zelf de stuurknuppel bedienen!

Bij het maken van een bocht nam hij deze een beetje te ruim, en kwam net een klein stukje in een gebied waar je niet mag vliegen zonder van tevoren toestemming te hebben gehad van de verkeerstoren daar en ze werden meteen opgeroepen, zo werkt dat dus. Om te mogen vliegen bij de woonplaats van Victor moesten ze toestemming vragen en kregen ze een code die ze moesten invoeren in een soort doosje. Victor is ook over de Efteling gevlogen, dat zag er wel heel klein uit vanuit de lucht, dat was apart om te zien. Terug naar vliegbasis Seppe oftewel Breda International Airport, was Victor toch een beetje lucht ziek geworden. Het is namelijk een prachtig mooi klein vliegtuigje, maar hij beweegt ook heel erg veel, en dat is leuk en spannend! Na een uur gevlogen te hebben werd de landing ingezet. Tot slot het logboek invullen en gezellig napraten. Het was tot nu toe de mooiste dag van zijn leven!

We willen Piloot Peter en Stichting Hoogvliegers en iedereen die hier aan mee geholpen heeft enorm bedanken!!! Het was een magisch briljante ervaring die Victor nooit zal vergeten en zal hem zeker helpen als hij weer een moeilijke tijd krijgt.