Droomvlucht voor drie patiëntjes van Roessingh vanaf Twente Airport

29 december 2017

Op vrijdag 29 december 2017 organiseerde de Stichting Hoogvliegers in samenwerking met Twente Airport en Roessingh, Centrum voor Revalidatie een Hoogvliegersdag voor drie kinderen.

De drie Hoogvliegers zijn voor dit avontuur geselecteerd in overleg met de behandelend revalidatiearts van Roessingh.

Drie kinderen met onder andere een dwarslaesie, allen patiëntjes van Roessingh, werden verrast met een geweldig avontuur; een vlucht boven Twente én over hun eigen buurt. Zij waren even ‘piloot’ en mochten zelf de route bepalen. Daarnaast mochten ze van AELS (Aircraft End of Life Solutions) over de baan rijden en ook even bij de 747 kijken.

Nog nooit eerder vloog Stichting Hoogvliegers met het ambulancevliegtuig vanaf Twente Airport. Het ambulancevliegtuig was speciaal ingericht voor het vervoer van de drie kinderen. Zij konden zo de hele vlucht goed in de cockpit meekijken en hadden een prachtig uitzicht.

Cynthia van 15 jaar zegt: ik vond het heel erg spannend maar ook super leuk!