Corné zijn wens kwam uit, hij is Hoogvlieger piloot

10 april 2018

Afgelopen zondag was het dan eindelijk zover. Ik heb nu al 16 maanden leukemie en daarbij heel veel complicaties, waardoor ik in deze hele periode geen leuke dingen heb kunnen doen.

We kunnen niet op vakantie en ook op school zijn er veel dingen waar ik niet aan mee kan doen. Vliegen kon uiteindelijk wel en daarom heb ik mij begin van dit jaar opgegeven bij de stichting “Hoogvliegers”. Ik had nog nooit gevlogen en omdat mijn opa en oma in Limburg wonen leek het mij erg leuk om een rondvlucht boven Zuid Limburg te maken. Een maand geleden belde Simon Poels. Hij vertelde dat hij piloot was en voor mij deze wens wilde laten uitkomen. Ik was hier heel erg blij mee en heb mij hier heel erg op verheugd. Wij moesten zondag om twee uur bij het vliegveld in Beek zijn. Mijn ouders en opa en oma waren daar ook bij. Ik had gevraagd of opa ook mee kon en dat was geen probleem. Ik kreeg eerst een leuke pet en T-shirt en daarna vertelde Simon wat wij gingen doen. Daarna zijn we naar het vliegtuig gegaan en werd gecontroleerd of er genoeg brandstof was en of het oliepijl goed was en of alles goed werkte. Toen zijn we ingestapt en werd er weer van alles gecontroleerd. Toen mochten we naar het begin van de startbaan rijden en moesten we nog even wachten en daarna mochten we opstijgen.

Eerst zijn we over Beek gevlogen, omdat mijn opa en oma daar wonen en toen naar Elsloo, Geulle, Valkenberg, Heerlen, Schimmert en Uilestraten. Toen hebben we nog een rondje over Beek gemaakt en zijn we weer geland. Ik vond alles erg leuk, maar het allerleukste vond ik dat ik zelf heb mogen vliegen en dat ging heel goed volgens Simon. Onderweg heeft hij hiervan nog een paar selfies gemaakt.

Ik ben heel blij dat Simon en jullie dit voor mij gedaan hebben. Dank je wel!!

Groeten Corné van Kuijk