Max vloog mee vanaf Vliegveld Drachten en is Hoogvlieger

06 mei 2018

Max als Hoogvlieger. We waren uiteraard te vroeg bij Vliegveld Drachten waar we opgevangen werden door Peter Bremer. Onze piloot voor vandaag.

Gisteravond werden we gebeld dat het door kon gaan. Het is prachtig weer dus dat hebben we enorm getroffen. Ons vliegtuig had nog een rit voor ons dus kon Max mooi het vliegtuig zien opstarten en het gekregen pakket in ontvangst nemen. Max had zelf al zijn kleren uitgezocht die hij voor deze dag wou aantrekken dus het t-shirt ging niet aan. Wel de pet i.v.m de zon uiteraard. Peter heeft ons heel veel uitgelegd over de toestellen die er stonden.

Rond half drie was het zover en konden we richting het vliegtuig lopen. Ook daar heeft Peter weer het nodige uitgelegd. Helaas kon Stiefvader Rene niet mee omdat het vliegtuig vol was getankt waardoor er teveel gewicht was en hij niet kon meevliegen. Vervolgens werden de nodige controles uitgevoerd voordat we konden opstijgen. Max had aangegeven dat hij niet wilde sturen. Ik denk dat dat teveel van het goede was. Want dat geeft nogal wat verantwoordelijkheid natuurlijk. Max was de hele rit stil........helemaal onder de indruk. Ik heb hem meerder malen even gevraagd hoe het ging maar dan keek hij me alleen aan..........meestal komen de verhalen later.

Mamma vond het wel geweldig........ en was helemaal onder de indruk. We zijn eerst langs het voetbalstadion van Cambuur gevlogen waar we vlakbij wonen dus vond Max achteraf het allerleukste!! Daarna zijn we nog langs Ameland en Schiermonnikoog gevlogen. Hier hebben we een paar bochten gemaakt waar Max een beetje misselijk van was geworden .......vertelde hij achteraf. Daarna weer richting Drachten waar we de landing inzetten en die was heel rustig dus weer veilig met de voetjes op de grond. Eenmaal op de grond heeft max uiteraard de Hoogvliegers Diploma van Peter gekregen die nu een mooi plekje krijgt.

Al met al een hele ervan voor Max en Moeders!!
Bedankt voor deze speciale ervaring!!