34 Hoogvliegers erbij tijdens Hoogvliegersdag Teuge

08 juni 2018

In de luchtvaart is het weer van groot belang. Dat bleek ook op de Grote Hoogvliegersdag Teuge weer duidelijk. Als er te veel mist is of te lage bewolking kan er niet worden gevlogen.

We hadden vooraf zes Meteorologen geraadpleegd en ze zeiden allemaal hetzelfde: Vanaf 12 uur gaat de wolkenbasis naar 1000 meter en kun je gaan vliegen.

Het werd iets later : tegen twee uur ging de eerste vlucht van start.
Tot die tijd kon iedereen zich wel vermaken want er was genoeg te doen.

De hangar van Vliegclub Teuge was ingericht met tafeltjes en stoelen en er was een springkussen, flight simulator, ballonnenartiest, schminkster en de luchtmacht was zelfs aanwezig met simulatoren van een F16 en een F35.

Grote vrachtwagens stonden voor de deur, daar mocht je in kijken, en ook een stuk in meerijden.

34 kinderen kwamen naar Vliegveld Teuge voor de Hoogvliegersdag 2018. Ouders, broers en zusjes en ook opa’s en oma’s kwamen mee en soms waren die nog zenuwachtiger dan de kinderen.  Alle kinderen kregen na afloop een mooi diploma, als herinnering aan het feit dat ze zelf een vliegtuig hebben bestuurd. De Stichting Hoogvliegers heeft met vele vrijwilligers en dankzij de medewerking van vele sponsors weer een heleboel mensen een onvergetelijke dag bezorgd.

We zijn de onderstaande bedrijven en instanties ontzettend dankbaar voor hun steun, financieel of in natura.

Wij danken onder andere: Luchthaven Teuge, Restaurant Take Off, Special Air Services, Vliegclub Teuge, Bonhof BV, Van de Bunte Aviation, Vos Transport Group, het Rode Kruis, Marco Schimmel, Vliegclub Teuge, Bredenoord, Rotary Deventer, Yellow Wings, Sika Nederland BV, De Koninklijke Luchtmacht.

Klik hier voor alle foto's.

Klik hier voor de video.