24 Hoogvliegers erbij met helikopterdag in Wassenaar

25 juni 2018

23 juni was het zover, onze eerste helikopterdag van 2018. Mede dankzij diverse sponsors waren we te gast bij American School of The Hague in Wassenaar. Een prachtige locatie langs de snelweg, een groot landingsterrein waar de helikopter van HeliHolland rond 9.30 uur zijn eerste landing deed.

In totaal waren er 25 kinderen uitgenodigd om een bijzonder stukje Nederland vanuit de lucht te verkennen. De piloot vloog vanaf Wassenaar naar de kust en natuurlijk over de pier van Scheveningen waar een groot reuzenrad staat. Vervolgens over de mooie zandduinen terug richting Wassenaar.

Bij terugkomst stonden de stewardessen van KLM al klaar om een echt Hoogvliegersdiploma te laten tekenen. Ook stonden er gave sportauto’s waarvan een Porsche die net één dag oud was. Terug van de snelle rit in de sportauto kon er ook flink geblust worden bij de brandweer. Heuse demonstraties van ‘vlam in de pan’ en hoe je dat vooral niet moet doen. Metershoge vlammen zorgden ervoor dat alle papa’s en mama’s weer even up to date werden gehouden hoe je een vlam in de pan NIET moet blussen.

De Buurtvereniging Oostdorp en Omgeving in Wassenaar hadden op 19 en 20 mei een 24 uurs dartmarathon georganiseerd waarvan de opbrengst naar de Stichting Hoogvliegers ging. Een fantastische cheque van 2775,75 werd overhandigd bij de helikopter en alle Hoogvliegers. Enorm bedankt!

Wij willen graag alle sponsors en vrijwilligers bedanken voor het organiseren van deze mooie negende Hoogvliegersdag van 2018. In totaal vlogen we met 24 Hoogvliegers en staat de teller nu bijna al op 500 gevlogen kinderen!

Klik hier voor alle foto’s.