63 Hoogvliegers erbij vanaf Midden-Zeeland

03 juli 2018

Wat zaten de weergoden toch mee vandaag! Het beloofde een mooie en zonovergoten dag te worden en dat werd het. Een warme temperatuur van maar liefst 28 graden. De wind die over de Zeeuwse eilanden waaide, kwam goed van pas om iedereen weer wat te verkoelen!

Rond 8:45 uur was het dan zover! Alle Hoogvliegers die een uitnodiging ontvingen, mochten zich verzamelen bij van der Valk Hotel in Middelburg! Terwijl iedereen toestroomde, stonden er ook enorme grote vrachtwagens met smart te wachten op alle lieve kinderen en hun ouders en/of begeleiders! Niet alleen stonden er vrachtwagens, ook waren er oude politieauto's met echte agenten in uniform te wachten! Wat was dat gaaf om te zien zeg!! Maar het werd nog veel leuker; alle kinderen mochten zelfs instappen en meerijden met de voertuigen die, om 10:00 uur allemaal vertrokken in de richting van Arnemuiden! Arnemuiden, daar ligt het vliegveld van Midden Zeeland.

Na aankomst bij het vliegveld, mochten de kinderen een mooi rondje rond het vliegveld rijden! Niet zomaar een rondje natuurlijk. Net als tijdens de rit naar het vliegveld, reden alle vrachtwagens en politieauto's met veel lawaai. Harde tonen van de claxons afkomstig van die enorme vrachtwagens en de sirenes van de politieauto's. Wat was dat cool!! In de wijde omgeving was het te horen.

Ondertussen reed er al een kleine pendelbus tussen de parkeerplaats en het vliegveld. Vanaf 11:00 uur kwam de grote bus van Stichting Hoogvliegers die de grote stroom mensen heen en weer bracht van en naar het vliegveld gedurende de rest van de dag.

Eenmaal op het vliegveld gearriveerd, waren er meteen heel veel dingen te zien bij de entree. Zo stonden er de Koninklijke Marechaussee, Douane, een oude leger jeep en de Brandweer uit Wolphaartsdijk met een rode brandweerwagen. De gele brandweerwagen was wel héél bijzonder. Dit was namelijk de Crashtender van vliegbasis Woensdrecht die, meerdere keren per dag een demo gaf over de landingsbaan van het vliegveld. De reguliere brandweer was ook aanwezig met hun gereedschap. Zo was onder andere een grote knipschaar te zien die op perslucht werkt en lag er een grote witte gasfles. De douane had ook flink uitgepakt zeg! Er stonden namelijk twee tafels met onder andere opgezette dieren en dierenvellen. Niet zomaar spullen. Dit waren goederen die zij in beslag hebben genomen tijdens controles. De Koninklijke Marechaussee was ook er ook met maar liefst vier voertuigen waarvan één een boevenwagen was!! En….en….er stond een hele oude politieauto met agent die van dichtbij bekeken kon worden.

Maar dat was nog niet alles! Zo waren er ook échte vliegtuigen opgesteld die de kinderen met grote ogen konden bewonderen. Vlak naast de echte vliegtuigen, stonden er ook speelgoed vliegtuigen waarmee de Hoogvliegers konden spelen. Naast de trailer PH-TRA, konden Hoogvliegers op de ringrijbaan op een paard klimmen en proberen met een stok te mikken op een klein ringetje dat halverwege de baan hing! Dat was nog moeilijker dan gedacht werd hoor! Zo was er nog een springkussen, waren er echte Star Wars mensen aanwezig waarmee iedereen op de foto kon en er was een suikerspin artiest.

In de hangaar werd de lunch verzorgd met veel lekkere belegde bolletjes en kon iedereen koffie of thee drinken maar vooral water, héél véél water! Voor de Hoogvliegers waren ook allerlei frisdrankjes beschikbaar! In de Hoogvliegerswinkel waren veel leuke gadgets te koop en stond er een grabbelton! Dat was spannend, wat zou er allemaal in zitten??

Links achterin de hangaar stonden de flightsimulatoren. Daar konden de Hoogvliegers oefenen met vliegen van een vliegtuig. Want dit was toch wel het hoogtepunt van de dag; namelijk zélf een vliegtuig besturen….in het écht!!!

Vlakbij de ingang naar alle vliegtuigen stond in een tent de boarding tafel. Daar konden de Hoogvliegers zich aanmelden en mochten zij met een piloot mee naar het vliegtuig als hun volgnummer op het scherm verscheen. De spanning steeg zichtbaar op alle gezichtjes. Na kennis te hebben gemaakt met de piloot en het vliegtuig, mocht iedereen instappen voor een onvergetelijk avontuur boven de prachtige Zeeuwse eilanden. Eenmaal boven in de lucht, mochten de Hoogvliegers zelf het vliegtuig besturen! Dit was onwijs gaaf! Na de landing werd er nog een foto gemaakt met de piloot en kreeg iedere Hoogvlieger een echt Hoogvliegersdiploma. Gefeliciteerd!!!

Bedankt organisatie; Rob van Deemter

Wij bedanken de volgende sponsoren:

• Kiwanis
• Sky Pictures Luchtfotografie
• Soolsma Party Verhuur
• Hoogvliet Supermarkten
• Aeroclub Zeeland
• Vita Event Fun & Entertainment
• Chocolate Lovers
• Qui-Vive Evenementen en Attractieverhuur
• Miko koffie & thee
• Bolospin
• Casco Makelaars Company
• De Catering

Wij bedanken alle deelnemers:

• Alle Trucks & Truckers
• Brandweer vliegbasis Woensdrecht
• Brandweer Wolphaartsdijk
• Koninklijke Marechaussee
• Douane
• Police Service
• Bolospin
• Ringrijbaan
• 501st Legion Dutch Garrison

Klik hier voor alle foto's.