Camila is nu Hoogvlieger vanaf Seppe

14 augustus 2018

Samen met papa mocht ik vandaag gaan vliegen. Mama zei dat de piloot een stoeltje voor mij naast hem had gereserveerd. Ik had er heel veel zin in! Eerst gingen we oma ophalen en reden we naar vliegveld Seppe. Toen we aankwamen op het vliegveld moesten we even wachten tot het tijd was om naar de vliegclub te gaan.

Op de vliegclub zagen we Hans de piloot en die zei: "Jullie zijn mooi op tijd, het vliegtuig staat klaar." We liepen naar het vliegtuig toe. Ik zag dat het vliegtuig de naam 'Robin' droeg. Papa stapte als eerste in en daarna ik. Ik moest op de zwarte streep gaan staan op de vleugel om in te stappen. Toen we eenmaal zaten, moesten we de gordel om en goed vastzetten en wachten tot Hans ook instapte. Even hiervoor had Hans het vliegtuig helemaal gecontroleerd. Daarna deed hij zijn koptelefoon op en keek alles in het vliegtuig ook goed na. We moesten even wachten op een ander vliegtuig dat ging landen en toen waren wij aan de beurt!

Yesss, daar gingen we! We vlogen naar Roosendaal om een rondje over ons huis te vliegen, waar mama in de tuin stond te zwaaien. Ik zag onderweg allemaal kleine huizen en autootjes. Het lijkt net speelgoed zo klein. Ik zag ook de snelweg, de windmolens, de spoorlijn en het water met boten in het water. Ik kon heel ver kijken. Toen mocht ik de stuurhendel vasthouden en heb ik ook gestuurd. Eerst omhoog toen naar links en naar rechts! We zijn helemaal naar Willemstad gevlogen. Daarna vlogen we terug en gingen we landen.

Toen het vliegtuig stil stond stapten we uit en liepen we terug naar het clubhuis. Van Hans kreeg ik een Hoogvlieger diploma, een pet, een T-shirt, oorbellen én een armband. En toen gingen we nog even wat drinken voordat we weer naar huis vertrokken. Ik vond het superleuk en ik heb er enorm van genoten, dank jullie wel!!!