LOS FM Radio verzorgt marathon-radio-uitzending en feestavonden voor Stichting Hoogvliegers

31 augustus 2018

Van 3 t/m 9 september verzorgt LOS FM radio vanuit hun studio boven Lunchhuis De Lauwers in Surhuisterveen een marathon-radio-uitzending waarvan de opbrengst is bestemd voor Stichting Hoogvliegers.

LOS FM Radio is dan te beluisteren op de frequentie 106.2 MHz en ook te volgen via hun website www.losfmradio.nl. Hier kunt u ook een verzoekje aanvragen of terecht voor een donatie voor Stichting Hoogvliegers.

Op vrijdag 7 september en zaterdag 8 september worden in een grote feesttent bij Lunchhuis De Lauwers een tweetal feestavonden georganiseerd. Ook de opbrengsten van deze avonden zijn bestemd voor Stichting Hoogvliegers.

Voor vrijdag 7 september (gratis entrée) hebben de volgende artiesten hun medewerking toegezegd: DJ Kevin Terpstra (bekend van Radio Continu), Johan van der Donk, Peter van Dekken, Pieter & Michiel en Jayden. Voor zaterdag 8 september (entrée €7,50 in de voorverkoop bij Lunchhuis De Lauwers en €10 aan de kassa) bestaat de line-up van artiesten uit: DJ Stefan Leur (ook bekend van Radio Continu), Romana, Sije, Jelle Jitze, Gaatze Bosma, Bertus Sipma en niemand minde dan Lytse Hille. Het beloven fantastische feestavonden te worden waar naar verluidt ook het sinds Truckstar 2018 inmiddels beroemde krattenpolka-team ook haar gezicht zal laten zien.

Een groot aantal lokale sponsoren hebben er voor gezorgd dat nagenoeg alle inkomsten aan het goede doel ten goede komen: Land Transport, De Poel Koel- en vrieshuis BV, Thijs Zwart Evenementenservice, Loon-, grondverzet- & transportbedrijf Luimstra, SHB Vastgoed BV, Van der Hoek Bouw en begeleiding, Wiersma Tentenverhuur & partyverhuur, Exklusief Lijmwerken, TJ. Huisma Catering & verhuur, Wiersma Logistics, Badkamer Warenhuis, CRE8Kitchen, G&W Gezondheidswinkel, Dakrenovatie Nederland, ICT-Rocks.nl en vele anderen.

Over Stichting Hoogvliegers
In haar 10-jarig bestaan heeft Stichting Hoogvliegers in ieder jaar van haar bestaan bijna 1.000 kinderen in de leeftijd van 6 tot en met 17 jaar, die chronisch ziek zijn of een beperking hebben, een unieke dag laten beleven door ze te laten vliegen in een helikopter of vliegtuig. Even een dag niet denken aan het ziek zijn, maar aan het recht houden van hun toestel – want als de omstandigheden het toelaten, dan mogen ze tijdens hun vlucht zelf sturen. Inmiddels mogen dan ook bijna 10.000 kinderen zich Hoogvlieger noemen.

Op vrijwel alle vliegvelden in Nederland worden jaarlijks Hoogvliegerdagen georganiseerd, waar grote groepen kinderen met elkaar een leuke dag aangeboden krijgen. Samen met brandweer, politie, stoere vrachtwagens, limousines, sportauto's en vooral helikopters en vliegtuigen beleven ze een geweldig avontuur. Door de aanschaf van een ambulancevliegtuig in 2011 werd het mogelijk om ook bedlegerige kinderen met een speciale brancard zo’n onvergetelijke dag te bezorgen. Daarnaast worden ook individuele vluchten georganiseerd, waarbij een kind wordt gekoppeld aan een piloot die vliegt vanaf een vliegveld in hun eigen buurt. Zo kan elke dag, en door heel Nederland, met de kinderen worden gevlogen. Stichting Hoogvliegers is voor haar inkomsten volledig afhankelijk van donaties, giften en opbrengsten van acties zoals door Lunchhuis De Lauwers en LOS FM Radio worden georganiseerd.
Voor meer informatie zie: www.stichtinghoogvliegers.nl