29 Hoogvliegers erbij tijdens helikopterdag Noordwijk

19 september 2018

Zaterdag 15 september 2018 was het eindelijk zover. De Hoogvliegersdag Noordwijk kon gaan beginnen! Hoogvliegers uit alle windstreken waren deze dag de speciale gasten en samen met hun familie kwamen zij naar het terrein van de Koninklijke Beuk waar het allemaal ging gebeuren.

Om 07.30 uur stond het terrein nog vol met bussen maar zorgde Jan Turk van de Koninklijke Beuk ervoor dat alles om 08:30 uur klaar was om te gaan beginnen en had Ruud van Schie al heel vroeg de hapjes en drankjes opgehaald die Hoogvliet Supermarkt beschikbaar had gesteld.
Met het zonnetje aan de hemel hoorden wij al vroeg de helikopter van Heli Holland aankomen die gevlogen werd door Mark. Ondertussen waren Ineke en Jessica al druk bezig om de eerste hoogvliegertjes van die dag welkom te heten en in te schrijven en kon de eerste hoogvlieger onder begeleiding van Conny en Lars al snel de lucht in. Door het mooie weer kon je heel ver kijken tijdens de vlucht en hoorde een rondje over het Noordwijkse strand er natuurlijk ook bij.
Terug op de grond werden zij onthaalt door Fabienne en Petra die in echte stewardessen uniform voor iedere hoogvlieger een medaille en natuurlijk het Hoogvliegersdiploma hadden. Daarna snel wat eten en drinken om vervolgens te gaan springen op de trampolines van Jumpin’ Noordwijk. Deze locatie was speciaal voor deze dag gereserveerd voor alle Hoogvliegers en hun familie en kon je zo hoog springen als je maar durfde. Na dit alles konden je even bijkomen bij de Trucks voor Hoogvliegers en een rondje Noordwijk in een echte stoere truck maken. Het werd helemaal een feest toen Ruud met de hoogvliegertjes in een echte Tuktuk ging rijden. Dat was wel heel bijzonder om te zien.

Ondertussen toverde de Toverkist de mooiste creaties op de gezichten van de hoogvliegers en werden er stoere foto’s gemaakt met echte StarWars figuren van de Dutch Garrison..

Ook waren er belangrijke mensen uit Noordwijk op bezoek waaronder Wethouder en Loco-Burgemeester Gerben van Duin en mevrouw Marjolein van der Jagt. Maar ook de familie Beuk kwam even kijken naar de Hoogvliegertjes. Zij werden welkom geheten door Anne Cor die er als een volleerde parkeerwacht voor zorgde dat er alleen maar Hoogvliegers en gasten op het Beuk terrein konden komen.
De Hoogvliegersdag loopt op zijn eind en maakt Andres nog een paar mooie foto’s van alle vrijwilligers die deze dag mede mogelijk hebben gemaakt. Met een groet van ons allemaal nemen wij afscheid van de jongens van Heli Holland en zwaaien wij de laatste Hoogvlieger en hun gezin uit.

De Stichting Hoogvliegers dankt in het bijzonder het Da Vinci Comité, Gemeente Noordwijk, Koninklijke Beuk, Supermarkt Hoogvliet, Jumpin’Noordwijk, Anne Cor Groeneveld, Ineke Vinkenvleugel Ruud en Connie van Schie voor het mogelijk maken van deze prachtige dag.

Klik hier voor alle foto's.