Vanaf Lelystad is Dion Hoogvlieger

01 oktober 2018

Vrijdag 31 augustus, het weer ziet er wat minder goed uit. Er hangen regen wolken boven ons eigen dorp, zou het dan vandaag opnieuw niet door gaan het vliegen? Het is al 2x i.v.m. het weer uitgesteld dus het zou nu toch wel eens leuk zijn als het weer mee werkt. Als we om half 10 in de auto stappen belt Merijn Bary ons op. Hij twijfelt gezien het weer maar ziet 3 verschillende voorspellingen. We besluiten de gok te nemen en rijden naar Lelystad.

Als we daar aankomen worden we welkom geheten door Merijn. We stellen ons netjes voor en gaan mee naar de kantine. We krijgen allerlei uitleg. Dion krijgt een petje (hij is een beetje te klein maar voor de foto doet hij hem toch even op) en krijgt hij een mooi shirt die hij meteen aan doet. Zo.. nu ziet iedereen dat hij een hoogvlieger is. Hij krijgt nog een tasje met wat dingetjes erin, super leuk. Het is tijd, we gaan op naar het vliegtuig. Want ja zeker, we hebben groen licht om te gaan vliegen. Bij het vliegtuig kruipt Leco, het broertje van Dion, al meteen in het vliegtuig. Dion krijgt uitleg over hoe het toestel in zijn werk gaat en dan is het tijd om aan boord te gaan. Headset op, even testen of we elkaar horen… ja contact! We appen Leon (de vader van Dion) met de vraag waar hij precies aan het werk is want dan kunnen we richting dat adres om even een rondje te maken. Leon appt het adres door waar hij is in Almere. Niet veel later hingen we in de lucht.

Dion mag al een beetje helpen met sturen en dan is het zover, hij mag vliegen! Merijn laat het helemaal over aan Dion en geeft alleen wat instructies en tips. De vliegroute naar Dion zijn vader is goed te doen en dan is het zoeken naar zijn grote werkbus. Zouden we die zien staan vanuit de lucht…? We maken een rondje om de wijk en nog één. Zien we hem nu of nog niet? Oh let op, daar is de werkbus en hé, vlak daarnaast staat hij te zwaaien en te filmen! We maken nog één rondje en dan vliegen we weg. Merijn laat het toestel nog even “zwaaien” naar papa en dan vliegen we rustig aan terug naar het vliegveld.

Onderweg is Dion weer aan het vliegen en hij vindt het geweldig. Merijn laat weten dat Dion het super doet en hij het vliegen snel op pakt. Dion zit echt te stralen en te genieten. Ook Leco & mama genieten! Maar even flink op en neer gaan is misschien niet zo verstandig want zij achterin zijn wat minder met hun maag...hahaha.

We maken foto’s en filmen, maar bovenal kijken we onze ogen uit. Wat is het leuk! Wat is het mooi. En ondanks dat er even een regenwolk boven Almere was hebben we helemaal geen slecht weer gehad. De regenwolk zag er trouwens erg mooi uit zo vanuit de lucht.

Terug op het vliegveld maken we nog een paar foto’s en gaan dan weer naar de kantine. Dion krijgt een Hoogvliegers Diploma! We nemen nog even het vliegen door en dan is het tijd om afscheid te nemen.

Stichting Hoogvliegers maar vooral Merijn Bary, wij willen jullie bedanken voor deze geweldige ervaring! Wat is dit bijzonder om te mogen meemaken. De foto’s zijn een prachtige herinnering aan een mooie vlucht boven Flevoland.