Jonah is Hoogvlieger vanaf Lelystad

13 oktober 2018

Vandaag was het dan zover. Ik mag vliegen!!!!

We waren vroeg vertrokken en na de kennismaking met onze piloot Barry kon het avontuur beginnen. Eerst bepaalden we samen de route. Daarna controleerde we het vliegtuig en stapten we in.
Op dat moment begon mijn buik wel te kriebelen. Achterin zaten mijn vader en broertje Thomas, fijn dat ze mee mochten!

We stegen op en eigenlijk viel de spanning toen wel weg. Wel raar om van de grond los te komen. Boven was er alleen maar rust en stilte. Toen we op de goede hoogte zaten gaf Barry mij het stuur. Ik mocht zelf vliegen!! Dat voelde zo gaaf. De vrijheid om overal heen te gaan en controle te hebben over een écht vliegtuig.
We vlogen over de Oostvaardersplassen en de Markerwadden richting Amsterdam. Dat laatste was mijn wens maar eigenlijk mag je helemaal niet zonder aankondiging over Amsterdam vliegen. Gelukkig kregen wij toestemming. Cool om die grote stad van boven te zien en grappig ook om alles te herkennen. Op de grond zijn dingen soms groot en in de lucht ineens heel klein. Daarna vlogen we nog over de boerderij waar mijn vader is geboren. Daarna over het IJsselmeer weer terug richting Lelystad.
Het landen deed Barry, en dat ging goed.

Ik heb nog nooit in een vliegtuig gezeten en vond het fantastisch. Dit vergeet ik nooit weer. Barry onwijs bedankt!