10.000ste Hoogvlieger voor Stichting Hoogvliegers

01 december 2018

Voor de tienduizendste keer vertrok er zaterdag een vliegtuigje van de Stichting Hoogvliegers, met deze keer een dolgelukkig meisje en tot tranen toe geroerde ouders vanaf Rotterdam The Hague Airport.

De stichting bestaat elf jaar en geeft kinderen met een beperking de kans een half uur tot een uur een vliegtochtje mee te maken. Vader Wally:"Als je ziet dat zij het naar haar zin heeft, dan heb je een goed gevoel daarbij."

Spannende dag
De passagier van vandaag, Kaihley Jansson, werd te vroeg geboren. Daardoor heeft ze een hersenbeschadiging opgelopen en kan ze niet lopen.

Piloot en initiatiefnemer Jeroen Engelkes: "De aanmeldingen zijn zo groot dat we ons best moeten doen om elk kind zo snel mogelijk te helpen". Er is een wachtlijst van ruim honderd kinderen.

Kaihley mag 'zelf' sturen én de route bepalen. Zij vliegen over het huis van Oma en het grafje van haar tweelingbroertje Jaimy, die kort na zijn geboorte is overleden. Jeroen Engelkes: "Het ging heel goed. Het ging écht heel goed! En ze heeft zelf geland!"

Over Stichting Hoogvliegers
Wij laten zieke of gehandicapte kinderen (6 tot en met 17 jaar) een bijzonder en onvergetelijk avontuur beleven. Zelf een vliegtuig besturen! Een dag zonder zorgen, zonder ziekte of handicap, een dag waar ze boven zichzelf uitstijgen en meer dan bijzonder zijn, een dag die ze nooit meer vergeten. In de afgelopen 11 jaar vlogen er meer dan 10.000 kinderen.

Klik hier voor de reportage van het AD.

ad.png

Video: RTV Rijmond.