Luuk is Hoogvlieger vanaf Lelystad

19 december 2018

Vrijdag 14 december was het eindelijk zover. Luuk mocht eerder uit school, zodat we om 12:30 uur op Lelystad Airport konden zijn. Daar stond onze super aardige piloot Wim van Rixtel ons al op te wachten in de vertrekhal. Met een tafel vol presentjes, dus dat begon direct al goed. T-shirt aan en pet op en na een kop warme chocomel (de hele vertrekhal werd getrakteerd door Luuk die de automaat bediende) gingen we naar buiten.

Luuk mocht mee helpen het vliegtuig weg te duwen en daarna met papa en mama op de achterbank richting de startbaan. Even leek het erop dat laaghangende bewolking het op het laatste moment zou tegen houden maar gelukkig mochten we tóch de lucht in. Luuk vond het allemaal fantastisch en was totaal niet bang. Toen we eenmaal in de lucht hingen mocht hij meehelpen met sturen en kreeg hij uitleg over de cockpit. Ook het praten door de intercom vond hij geweldig. Maar als Wim zei dat hij stil moest zijn, omdat hij met de verkeersleiding moest praten, dan hield hij keurig zijn mond.

Toen we na een mooie vlucht weer geland waren mocht hij gedag zeggen tegen de verkeersleiding. Wij willen jullie en Wim enorm bedanken voor deze prachtige ervaring. Luuk is deze dag écht in het zonnetje gezet en het was een boost voor zijn zelfvertrouwen!