Vanaf Breda is Lars nu Hoogvlieger

21 december 2018

Donderdagmiddag 13 december, een stralende middag! Lars mocht die middag meevliegen als Hoogvlieger! Wat een verrassing. Tot het laatste moment wist Lars niet wat we gingen doen. Pas in de auto hebben we hem verteld dat hij samen met piloot Chris ging vliegen in een echt vliegtuig. Hij dacht dat we een grapje maakten.

Op Seppe (Breda International Airport) aangekomen, werden we warm onthaald door Chris. Ook voor hem was het de eerste keer voor Stichting Hoogvliegers. Hij vertelde Lars wat ze precies gingen doen die middag. Ook legde hij van alles over het vliegtuig uit en Lars stelde de ene vraag na de andere.

Na de uitleg was het tijd om naar het vliegtuig te gaan en met de controle te beginnen. Samen met Chris controleerde Lars of alles goed werkte en of het veilig was om de lucht in te gaan. Chris nam alle tijd, Lars genoot en hij zat nog niet eens ín het vliegtuig!

Toen was het zover! De lucht in! Papa mocht achterin zitten en Lars zat als een echte co-piloot naast de gezagvoerder. Wat een ervaring, wat een belevenis! Één om nooit te vergeten! Chris heeft Lars zelf laten sturen, hij vond het fantastisch! 45 minuten hebben ze gevlogen. Het weer was helder, het zonnetje scheen, het uitzicht vanuit de lucht geweldig. Nadat Lars samen met Chris het vliegtuig weer veilig aan de grond had gezet, moesten ze nog even samen het logboek invullen. Lars kreeg ook nog een vliegbrevet! De volgende dag ging Lars met z’n Hoogvliegers-shirt en vliegbrevet naar school, waar hij alles in geuren en kleuren heeft verteld en foto’s en filmpjes heeft laten zien.

Stichting Hoogvliegers, ontzettend bedankt voor het mogelijk maken van deze geweldige middag! Chris, bedankt voor het fijne contact en de geweldige middag. Het was mooi te zien hoe je Lars bij alles betrok en hoe je zelf ook genoot. We wensen jou heel veel plezier met de Hoogvliegersvluchten!