Vanaf Lelystad is Maike nu Hoogvlieger

25 februari 2019

24 februari 2019, een dag als geen ander. Vandaag stond op de planning om samen met opa en oma te gaan winkelen in Bataviastad (dat dachten de meesten van ons). Niets was minder waar. Vlak voor Lelystad gingen we linksaf. Maike snapte er niets van. We parkeerden de auto. En toen hebben we het haar en opa Siem verteld. Ze gingen vliegen. Stichting Hoogvliegers; daar gingen ze de lucht mee in. Merel het jongste zusje van Maike wist het al. Die had gelukkig niets verklapt.

Na een poosje te hebben gewacht (we waren te vroeg), kwam onze piloot Wim van Rixtel naar ons toe! Wat een lieve en vriendelijke man is dat. Hij heeft ons alles keurig uitgelegd en toen kon het grote avontuur beginnen. Naar buiten waar de “kist” stond. Alles werd keurig uitgelegd en daarna mochten ze instappen. Opa en Merel achterin, Maike zo trots als een pauw voorin.

Starten en daar gingen ze……… De achterblijvers hadden het nakijken maar zij hebben heerlijk genoten op het dakterras van het restaurant in de warme zon. Nadat ze een half uur à drie kwartier in de lucht waren geweest, reden ze ineens weer op de landingsbaan. We gingen snel naar de overkant om ze te zien uitstappen. Geweldig, wat zagen we een trotse en blije koppies. Zelf sturen, niets was te gek. Maike heeft het allemaal gedaan. Nadat alles opgeruimd en afgesloten was, gingen we naar binnen voor een glaasje drinken en een welverdiend diploma en praatten we nog even na van deze unieke ervaring.

Mensen van Stichting Hoogvliegers, super bedankt voor deze geweldige dag! We konden genieten en even alles vergeten! Wim van Rixtel, wat bent u een lieve man. U hebt ons een onvergetelijke dag bezorgd. Nogmaals hartelijk bedankt.