Joram is nu Hoogvlieger vanaf Lelystad

30 maart 2019

27 februari was het zover: Onze Joram van 12 mocht gaan vliegen met Stichting Hoogvliegers! Toen we het hem de avond ervoor vertelde, was hij helemaal enthousiast en blij. Wat had hij er veel zin in. Joram zou al eerder gaan maar vanwege het slechte weer ging het toen niet door. Vandaag hadden we daar geen last van want het was een stralende dag!

Om 8 uur vertrokken we van ons huis uit Gouda om op tijd in Lelystad te zijn. We waren ruim op tijd. We gingen boven in de kantine zitten en wachtten tot onze piloot Merijn Bary terug kwam van het tanken. Vol enthousiasme kwam hij boven en gaf Joram een super gave pet en een super gaaf T-shirt. Ook legde hij met een vliegtuig schaalmodel het een en ander uit over het vliegtuig. Joram vond het allemaal heel spannend maar ook enorm geweldig.

Na de introductie was het tijd om naar het vliegtuig te gaan. Ook daar legde Merijn van alles uit en hadden we de tijd om foto’s te maken. Héél leuk! Daarna ging Joram in het vliegtuig zitten en wát een mazzel voor zijn vader en zijn broertje van 8. Zij mochten namelijk ook mee! En daar gingen ze! Wat een stralend koppie had Joram.

In de lucht mocht hij zelf vliegen. Wat een groot feest. Hij luisterde fantastisch naar de aanwijzingen van Merijn. En wat hadden ze een mooi uitzicht vanuit het vliegtuig. Ze zijn ook over het Dolfinarium gevlogen, waar ze zélfs de dolfijnen gespot hebben! Joram stapte met een smile van oor tot oor uit het vliegtuig. Wat had hij het gaaf gevonden!! En als klap op de vuurpijl kreeg hij ook nog een diploma! Daar is hij enorm blij mee. Joram, zijn vader en broertje hebben het echt fantastisch gevonden om dit te mogen meemaken.

Joram heeft de hele dag gestraald en iedereen moest horen van zijn “vliegavontuur!” Stichting Hoogvliegers, en vooral piloot Merijn Bary enorm bedankt!!! Dit is een super mooie ervaring geweest, en een mooie herinnering! En……ons statiegeld gaat voortaan naar de Hoogvliegers!